Β. Ήπειρος

Ανάστατη η Β. Ήπειρος – “Σβήνουν” την εθνικότητα οι Αλβανοί



Επικαλούμενο συνταγματικές ελευθερίες το Συνταγματικό Δικαστήριο της Αλβανίας καταργεί πλήρως τον όρο «εθνικότητα» τον όρο “σύμφωνα με την εθνικότητα των γονέων” από τις ληξιαρχικές πράξεις.
Ουσιαστικά στα έγγραφα “Περί οικογενειακής κατάστασης” δεν θα υπάρχει καμία σχετική αναφορά πέρα απ' την υπηκοότητα, το ονοματεπώνυμο και τον τόπο καταγωγής. 
Το Δικαστήριο θεωρεί ότι ο όρος «εθνικότητα», όπως ορίζεται στο άρθρο 6 / 1 και 8, ο όρος “εθνικότητα, σύμφωνα με την εθνικότητα των γονέων", όπως ορίζεται στο άρθρο 42 / 2, γράμμα “e”, και το άρθρο 58 του Αστικού Κώδικα κατάστασης, παραβιάζουν την αρχή της ασφάλειας δικαίου και είναι αντίθετες προς τα άρθρα 20 και 35 του Συντάγματος”



ΑΛΒΑΝΙΑ: Με αποχή απαντά η Ελληνική μειονότητα στην επιχείρηση αφανισμού της

Σε αποχή από την απογραφή πληθυσμού στην Αλβανία που πρόκειται να ξεκινήσει την 1η Οκτωβρίου προσανατολίζεται η Ομόνοια και άλλες οργανώσεις μειονοτικών ομάδων της Αλβανίας, όπως δήλωσε  ο πρόεδρος του ΚΕΑΔ Βαγγέλης Ντούλες, καθώς παραμένουν ανοικτά τα “παράθυρα” για την αλλοίωση των στοιχείων με στόχο κυρίως τον εκμηδενισμό της ελληνικής εθνικής μειονότητας.

Εκπρόσωποι οκτώ μειονοτικών ομάδων συντονίζουν τη δράση τους ζητώντας αναβολή της απογραφής, ώστε να υπάρξει η δυνατότητα κάλυψης των κενών που τώρα υπάρχουν. Η μάχη της απογραφής έχει ξεκινήσει μήνες πριν και οι όροι και οι προϋποθέσεις ανατράπηκαν με τροπολογία που πέρασαν από το Αλβανικό Κοινοβούλιο τον Ιούλιο τα κόμματα των “Τσάμηδων”. Οι ενστάσεις της Ομόνοιας αφορούν τόσο την ουσία των ερωτημάτων της απογραφής όσο και τη διαδικασία.

Το δικαίωμα ατομικού αυτοπροσδιορισμού ουσιαστικά ανατρέπεται καθώς η νέα νομοθεσία προβλέπει ότι η ψευδής δήλωση εθνικής καταγωγής, που θα διαπιστώνεται με τη σύγκριση των στοιχείων από τα ληξιαρχεία, θα διώκεται ποινικά και θα τιμωρείται με πρόστιμο σχεδόν 1000 δολαρίων. Αν δηλαδή κάποιος δηλώσει ελληνικής καταγωγής και διαπιστωθεί ότι στο ληξιαρχείο δεν έχει καταγραφεί ως μέλος της μειονότητας, τότε θα διώκεται.




Νέα Αλβανική πρόκληση κατά τns μειονότητας

Του Λάμπρου Καλαρρύτη

ΜΕ ΠΡΟΣΤΙΜΟ 750 ΕΥΡΩ ΑΠΟΤΡΕΠΕΙ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΝΑ ΔΗΛΩΣΟΥΝ ΤΗΝ ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΤΟΥΣ

Η αλβανική κυβέρνηση εξαιρεί από την απογραφή όσους μένουν εκτός Αλβανίας τον τελευταίο χρόνο, άρα μεγάλο μέρος των Βορειοηπειρωτών. Καμία σημασία δεν δίνει πλέον η Αλβανία στην Ελλάδα και στις άνευ αντικρίσματος, όπως αποδεικνύεται, δηλώσεις περί προστασίας των Βορειοηπειρωτών.

Μετά τις διώξεις τις δημεύσεις περιουσιών και τις δολοφονίες μειονοτικών από παρακρατικούς, η αλβανική κυβέρνηση επιχειρεί να εξαφανίσει τους ελληνικής καταγωγής πολίτες , και ως στατιστική καταγραφή από τα δημογραφικά στοιχεία της.

Όπως ήδη έχει πληροφορηθεί η Αθήνα, η κυβέρνηση του Σαλί Μπερίσα έχει προωθήσει στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής και ετοιμάζεται να καταθέσει στην Ολομέλεια σχέδιο νόμου για την απογραφή το οποίο προβλέπει την επιβολή προστίμου 100.000 λεκ (750 ευρώ) σε όσους δηλώνουν «ψευδή στοιχεία»





Αφιερωμένες στην ανάγκη της εθνικής ενότητας είναι οι φετεινές εκδηλώσεις για την Αυτονομία στις 22/5



Η Βόρειος Ήπειρος, η πανάρχαιη αυτή Ελληνική γη, βρίσκεται σήμερα στο πιο κρίσιμο σταυροδρόμι της ιστορικής της πορείας. Γιατί, τότε, το 1914, όταν εκήρυξε (και άρχισε) τον Αυτονομιακό της Αγώνα είχε τον εχθρό απέναντί της.
 Την Αυστροουγγαρία και την Ιταλία, δηλαδή τις λεγόμενες "Μεγάλες Δυνάμεις" εκείνης της εποχής, και, βέβαια και το πλασματικό κρατίδιο της Αλβανίας, δημιούργημα των μηχανορράφων των ταραγμένων εκείνων καιρών.
Βέβαια, οι Βορειοηπειρώτες, με την βοήθεια του Θεού και των εθελοντών, που έσπευσαν να συνδράμουν τον ηρωϊκό εκείνο αγώνα, κατατρόπωσαν τους Αλβανούς εθνικιστές και ανεκήρυξαν την Κυβέρνηση της Αυτονόμου Βορείου Ηπείρου, τον Φεβρουάριο του 1914. Τρεις μήνες δε αργότερα - στις 17 Μαΐου 1914 - επέτυχαν την υπογραφή του "Πρωτοκόλλου της Κερκύρας" εκ μέρους όχι μόνο των "Μεγάλων Δυνάμεων", αλλά και της ίδιας της Αλβανίας. Γι' αυτό, πολύ σωστά, τόσον ο Αυτονομιακός Αγώνας, όσον και το "Πρωτόκολλον της Κερκύρας", θεωρήθηκαν θρίαμβος της εθνικής ενότητος και ομοψυχίας του Ελληνισμού.

Είπαμε ότι τότε, το 1914, οι Βορειοηπειρώτες είχαν απέναντί τους τις "Μεγάλες Δυνάμεις" και τους Αλβανούς. Τώρα, όμως ; Τώρα, δυστυχώς, οι Βορειοηπειρώτες έχουν εχθρούς τους ... Βορειοηπειρώτες ! Γιατί, εδώ και καιρό, υποβόσκει ένας σοβαρός διχασμός στους κόλπους της Ελληνικής Εθνικής Κοινότητος της Βορείου Ηπείρου.
Σ' αυτόν συνετέλεσαν προσωπικές αντιπάθειες, ξεσυνέριες, φιλοδοξίες και εγωϊσμοί μερικών ηγετικών παραγόντων. Πέρα δε από αυτά, είναι γνωστό ότι σ' αυτόν τον διχασμό συνέβαλαν και πολιτικά κόμματα της Ελλάδος, τα οποία στα πρόσωπα των Βορειοηπειρωτών έβλεπαν "κουκιά", ψήφους, δηλαδή, για την κατάκτηση της πολυπόθητης εξουσίας. Η Ελλάδα - η "Μητέρα Πατρίδα" - δεν είχε μέχρι τώρα χαράξει εθνική πολιτική, σταθερή και αταλάντευτη, για το Βορειοηπειρωτικό, αλλά πορευόταν αποσπασματικά και κάτω από την πίεση των εκάστοτε - δυσμενών , ως επί το πλείστον - περιστάσεων. Πολύ δε φοβούμεθα ότι και τώρα δεν έχει ξεκαθαρίσει τις υποχρεώσεις και τις ευθύνες της.

Πρόεδρος Αλβανοτσάμηδων : Να ενωθεί η Αλβανία με το Κοσσυφοπέδιο.Οι Αλβανοί της Κοιλάδας του Πρέσεβο ζητούν ένωση με το Κοσσυφοπέδιο



Σε προεκλογική συγκέντρωση του κόμματος των Αλβανοτσάμηδων  (PDIU) στην πόλη  Σέρικ – της περιφέρειας του Ελμπασάν, ο πρόεδρος του κόμματος, Σπετίμ Ίντριζι, επανέλαβε για άλλη μια φορά, ότι το κόμμα των Τσάμηδων είναι εθνικό κόμμα και προωθεί  την πρωτοβουλία για την ενοποίηση της Αλβανίας με το Κοσσυφοπέδιο και την καθιέρωση κοινών Πρεσβειών, ως «πρωτοβουλία που θα συμβάλλει στην ανάπτυξη της αλβανικής διπλωματίας».

«Η Αλβανία και το Κοσσυφοπέδιο πρέπει να ενσωματωθούν σε ένα κράτος, μέσα στα πλαίσια των διεθνών κανόνων και αρχών. Η οικονομική ένωση είναι ένα απαραίτητο στοιχείο που πάντα υποστηρίζαμε και αποτελεί τον κεντρικό άξονα του προγράμματός μας.
Σήμερα ξαναλέμε, ότι η Αλβανία και το Κοσσυφοπέδιο πρέπει να έχουν κοινή εξωτερική πολιτική και κοινές διπλωματικές αντιπροσωπείες. Όπως έχει η κάθε  χώρα. Αυτή είναι μια αναγκαιότητα της εποχής που εκφράζει τις ανάγκες του αλβανικού έθνους», δήλωσε ο Idrizi.
Ο πρόεδρος του κόμματος των Αλβανοτσάμηδων προέτρεψε τους ψηφοφόρους της πόλης Cërrik –Σέρικ, να στηρίξουν τους υποψήφιους του PDIU, οι οποίοι αποτελούν εμπόδιο σε οποιαδήποτε αντι-αλβανική δράση.




Πρόεδρος Αλβανοτσάμηδων: Η Κορυτσά είναι αλβανική


Η Κορυτσά έχει παράδοση στην εργασία, στον πολιτισμό, στην οικονομία, στις μικρές μεταποιητικές βιομηχανίες, στην τέχνη, την ποιότητα της εκπαίδευσης. Και σε αυτήν την εξέλιξη η λέξη κλειδί είναι ο πατριωτισμός.

Για την αγάπη προς την Αλβανία, την αγάπη προς την Κορυτσά, την αγάπη προς τη σημαία, αυτό είναι το σύνθημα του κόμματός μας, PDIU. Αυτό πρέπει να είναι το σύνθημα κάθε Αλβανού, παλαιού και νέου. 

Δεν συμφωνούμε στην εθνικιστική προπαγάνδα, σύμφωνα με την οποία η Κορυτσά πρέπει να χάσει τους δεσμούς της με τους γείτονές της. Όχι. Θέλουμε η Κορυτσά να ανακτήσει την σημασία της στην περιοχή.

Η Κορυτσά αποτελεί τον κόμβο που συνδέει την Ελλάδα με την πΓΔΜ, είναι το πιο σημαντικό σημείο του τριγώνου αυτού. Επιζητούμε να αναφανεί η μοναδική αλβανική προοπτική της και όχι η ελληνική, σε μια προοπτική, ανοίγματος των συνόρων.

Πώς μπορούμε να δεχτούμε ότι η γειτονική χώρα, η οποία κατέχει παράνομα περιουσία των Αλβανών τσάμηδων της Κορυτσάς, επεκτείνει  τα πολιτιστικά σύνορά 
της μέχρι την Κορυτσά; Μήπως η Αλβανία δεν είναι τόσο κακή για να γίνεται αυτό;

Θέλουμε η Αλβανία να προστατεύσει τα προϊόντα της Κορυτσάς, Θέλουμε να διατηρήσουμε την ταυτότητά μας στην Κορυτσά. Θέλουμε η Κορυτσά να παραμείνει, ως έχει, αλβανική.

Γνωρίζουμε ότι η Κορυτσά είναι μια πόλη που δημιουργεί με σθένος αστική κουλτούρα, έχει την ιστορία της, τους δρόμους της, τους διανοούμενούς της, τους εμπόρους της, την ιστορία της με τις όμορφες εκκλησιές της και τα ιστορικά τζαμιά της, συνέχεια του μεσαιωνικού πολιτισμού της Βοσκόπολης.

Όμως, θέλουμε να τονίσουμε και σήμερα ότι η Κορυτσά είναι αλβανική.




ΑΛΒΑΝΙΚΗ ΠΡΟΚΛΗΣΗ : Προσβάλουν τη μνήμη του Αριστοτέλη Γκούμα, παραλήρημα για την «Τσαμουριά»


Οι Αλβανοί εμπειρογνώμονες που ερευνούν την δολοφονία του Αριστοτέλη Γκούμα, περίμεναν την κατάλληλη ευκαιρία, για να γνωστοποιήσουν το πόρισμα τους και μεσούσης της προεκλογικής περιόδου στην Αλβανία δεν υπήρχε καλύτερο timing. «Δυστύχημα και όχι δολοφονία» χαρακτηρίζεται από τους Αλβανούς «ειδικούς» η δολοφονία του Αριστοτέλη Γκούμα.

Οι συγγενείς του άτυχου Αριστοτέλη αλλά και όλοι οι Χειμαρριώτες είχαν εκφράσει εξ’ αρχής τη δυσπιστία τους στην Αλβανική δικαιοσύνη και ζητούσαν την συμμετοχή ξένων εμπειρογνωμόνων και νομικών στην ανάκριση και την εκδίκαση της υπόθεσης. Είναι βέβαιοι για τη δολοφονία με εθνικά κίνητρα, και θεωρούν ότι βεβηλώνεται η μνήμη του.Οι «ειδικοί» που δεν έκαναν νεκροψία του θύματος και δεν συνέλεξαν κανένα στοιχείο από τον τόπο του εγκλήματος - άλλωστε αυτός ήταν ο λόγος του δεύτερου αποκλεισμού του δρόμου – αποφάνθηκαν ότι πρόκειται για ατύχημα που μάλιστα προκάλεσε ο ίδιος!!!Υπενθυμίζουμε ότι οι οκτώ νεαροί αλβανοί που εμπλέκονται στη δολοφονία, την ημέρα της δολοφονίας (πέρυσι το καλοκαίρι) επιτίθονταν φραστικά στους Χειμαρριώτες γιατί μιλούσαν Ελληνικά.




Στο στόχαστρο το έργο του Αρχιεπισκόπου Αναστασίου


«…Μυστικός πράκτορας του ελληνικού σοβινισμού στην Αλβανία», «μισθοφόρος», «συνωμότης», «Έλληνας μαχητής», «παράνομος που έπρεπε να είχε φύγει ήδη» κ.ά. ήταν κάποιοι από τους βαρύτατους χαρακτηρισμούς, οι οποίοι συνόδευσαν τις σφοδρές επιθέσεις που εξαπέλυσαν εθνικιστικοί κύκλοι στην Αλβανία, τη χρονιά που πέρασε, εναντίον του Αρχιεπισκόπου Αναστάσιου, θρησκευτικής προσωπικότητας παγκόσμιας ακτινοβολίας.

Μολονότι κατά τη σχεδόν εικοσαετή παρουσία του στην κορυφή της Αυτοκεφάλου Ορθοδόξου Εκκλησίας της Αλβανίας πέτυχε την εκ των ερειπίων ανόρθωσή της και ταυτόχρονα αναδείχθηκε διεθνώς στον καλύτερο πρεσβευτή των αλβανικών συμφερόντων, οι περιορισμένοι, πλην δραστήριοι και θορυβώδεις, αυτοί κύκλοι, δεν έβγαλαν ποτέ από το στόχαστρό τους τον Αναστάσιο. Με αιχμή του δόρατος ορισμένους εμφορούμενους από παρωχημένες αντιλήψεις ιστορικούς και πολιτικούς και μέσω κάποιων εφημερίδων -κυρίως μιας που ανήκει σε ιταλικά συμφέροντα- εξελίσσεται, από την ενθρόνισή του, το 1992, μια άνευ προηγουμένου εκστρατεία εναντίον του, η οποία κορυφώθηκε με τη δολοφονία τον Αύγουστο στη Χειμάρρα του ομογενή Αριστοτέλη Γκούμα. Για όλο αυτό το σύστημα που επιδίδεται σχεδόν εργολαβικά στην καλλιέργεια κλίματος εις βάρος του Αρχιεπισκόπου με στόχο την αποδόμησή του, ο Αναστάσιος δεν είναι παρά ο «Δούρειος Ιππος» των ελληνικών συμφερόντων στην Αλβανία, την οποία, κατ’ αυτούς, θα έπρεπε ήδη να έχει εγκαταλείψει. Θέμα απομάκρυνσης από την ηγεσία της Ορθοδόξου Εκκλησίας του Αναστάσιου και εκδίωξής του από την Αλβανία δεν τίθεται βεβαίως και όταν αυτό επιχειρήθηκε τον Νοέμβριο του 1994, το σχέδιο Συντάγματος που περιλάμβανε φωτογραφικό άρθρο καταψηφίστηκε.




Το Βορειοηπειρωτικό στο 2011


Τις πρώτες ημέρες του νέου χρόνου, τόσο η κυβέρνηση όσο και η αξιωματική αντιπολίτευση ανακοίνωσαν τους βασικούς προγραμματικούς άξονες της πολιτικής τους για το 2011. Από την «ατζέντα» της Συμπολιτεύσεως, μονίμως ευρισκομένης στον αστερισμό του μνημονίου, απουσιάζει οποιαδήποτε αναφορά στα εθνικά μας θέματα. 
 
H αντίστοιχη «ατζέντα» της αξιωματικής αντιπολιτεύσεως εμπεριέχει μια γενική αναφορά και θα αναμένουμε με ενδιαφέρον την ταχεία υλοποίηση της δεσμεύσεως αυτής.
 
Αποτελεί κοινή πεποίθηση των παροικούντων στον ευλογημένο αυτό τόπο, ότι από την Κύπρο και το Αιγαίο, μέχρι τη Βόρειο Ήπειρο και τη Μακεδονία, ο Ελληνισμός υφίσταται μία πολυμέτωπη και πολυπλόκαμη επίθεση, η οποία έχει σαν στόχο τη συρρίκνωση της εθνικής κυριαρχίας και την επαχθή υποθήκευση του Εθνικού Μέλλοντος.
Με τη μορφή γεωμετρικής προόδου, βλέπουν το φως της δημοσιότητος φήμες για «μυστική διπλωματία» και για «συναινετικές διαδικασίες» μονομερών παραχωρήσεων εκ μέρους της Ελλάδος.




Γιάννης Κουριαννίδης: στη Βόρειο Ήπειρο τιμούν τους αγωνιστές


συνέντευξη στον Δημήτρη Ζαφειρόπουλο 

Tιμήθηκε και φέτος η μνήμη των τεσσάρων παλικαριών στο Αλύκο των Αγίων Σαράντα στη Βόρειο Ήπειρο, που 20 χρόνια πριν, προσπάθησαν να σπάσουν το φράγμα των συρματοπλεγμάτων που τα χώριζαν από τη μάνα Ελλάδα, αλλά τα θέρισαν τα πολυβόλα των Αλβανών. Ήταν ένα από τα τελευταία εγκλήματα του κομμουνισμού σε βάρος των Ελλήνων της Βορείου Ηπείρου, που σηματοδότησε και την έναρξη διαδικασιών για την κατάρρευσή του.

Από εκείνη τη μέρα, κάθε χρόνο, με πρωτοβουλία της «Ομόνοιας», της πολιτικής οργάνωσης που εκπροσωπεί την εθνική ελληνική μειονότητα στην Αλβανία, τιμάται η μνήμη των τεσσάρων Ελληνόπουλων στην ιδιαίτερη πατρίδα τους, το χωριό Αλύκο, σε μία μεγαλοπρεπή εκδήλωση, στην οποία συμμετέχουν και εκπρόσωποι της εκάστοτε αλβανικής κυβέρνησης! Προσπαθούν έτσι οι Αλβανοί να ρίξουν τις ευθύνες για τη δολοφονία στο τότε καθεστώς, παραγνωρίζοντας ότι ακόμη και σήμερα ο βορειοηπειρωτικός Ελληνισμός θρηνεί θύματα της αλβανικής θηριωδίας, με πιο πρόσφατο παράδειγμα τη φρικτή δολοφονία του Αριστοτέλη Γκούμα.

Η φετινή επέτειος συνέπεσε με άλλα τρία σημαντικά γεγονότα: με τα αποκαλυπτήρια του μνημείου προς τιμήν του Βορειοηπειρώτη οπλαρχηγού Θύμιου Λώλη, στη γενέτειρά του, το χωριό Κρανιά, κοντά στο Αλύκο, την επέτειο της εκδημίας του αειμνήστου μητροπολίτη Κονίτσης Σεβαστιανού και την εορτή του Αγίου Σπυρίδωνος. Στη Βόρειο Ήπειρο βρέθηκε ο δημοτικός σύμβουλος Θεσσαλονίκης Γιάννης Κουριαννίδης, με τον οποίο η εφημερίδα μας επικοινώνησε για να μας μεταφέρει το κλίμα της ημέρας.




Αλβανία: H αθώωση της ΟΜΟΝΟΙΑΣ για το Μνημείο στη Μπομπόστιτσα


Οι ισχυρισμοί ορισμένων κατοίκων του χωριού Μπομπόστιτσα του δήμου Ντρένοβα της επαρχίας Κορυτσάς, ότι για τη δημιουργία του ελληνικού μνημείου, σε περιοχή των νεκροταφείων του χωριού, βεβηλώθηκε το νεκροταφείο τους, έπεσαν στο κενό.Το αλβανικό δικαστήριο που επιλήφθηκε της υπόθεσης αθώωσε τελικά την ελληνική οργάνωση ΟΜΟΝΟΙΑ και τον τοπικό πρόεδρό της Ναούμ Ντίσιο.Η δίωξη είχε στραφεί και κατά του 44χρονου Άλκη Κοροβέση (Alqi Koroveshi) που είχε αναλάβει το έργο του ελληνικού μνημείου των στρατιωτών που έπεσαν στο αλβανικό μέτωπο.

Σύμφωνα με την αλβανική αστυνομία, ο εργολάβος, ξέθαψε οστά από παλαιούς τάφους, προκειμένου να επεκτείνει το μνημείο στο οποίο είχε τοποθετηθεί ένας μεγάλος σταυρός από το 1996, εκτέλεσε έργα με στρώση σκυροδέματος ώστε να επεκταθεί ο χώρος του μνημείου, γράφει η αλβανική εφημερίδα ‘Panorama’.

Ο κατηγορούμενος υποστήριξε ότι εκτελούσε έργο της ελληνικής οργάνωσης ΟΜΟΝΟΙΑ και ήταν σε γνώση των αρχών για το έργο της περιοχής αυτής και δεν έσκαψε το μέρος, αλλά έγινε απλή στρώση μπετόν.Ο πρόεδρος της κόμματος ‘HURP’ Βασίλης Ντούλε, εξάλλου, σε συνέδριο που διεξήχθη στην Κορυτσά, ανέφερε ότι το μνημείο βρίσκεται στο χωριό Boboshticë εδώ και 14 χρόνια και είναι αφιερωμένο στους Έλληνες στρατιώτες που έπεσαν πολεμώντας για την ελευθερία.Στιγμάτισε μάλιστα τις ενέργειες εκείνων που έκαψαν τα στεφάνια τα οποία κατέθεσαν οι Έλληνες, τονίζοντας πώς έχουν έλλειψη σεβασμού και πολιτισμού.




Αλβανοτσάμηδες: ήρθε η ώρα της Τσαμουριάς


Ο επικεφαλής του κόμματος Δικαιοσύνης και Ενότητας, Σπετίμ Ίντριζι (φωτό) – ο οποίος εκπροσωπεί τους αλβανοτσάμηδες-σε απολογισμό του κόμματός του, στο αλβανικό κοινοβούλιο, δήλωσε ότι έπραξαν πολλά το τελευταίο έτος, για το ζήτημα των Τσάμηδων, υποσχέθηκε, μάλιστα, ότι η προσπάθειά του θα συνεχιστεί μέχρι να λυθεί το θέμα αυτό (με την Ελλάδα).

«Τα μηνύματά μας, δήλωσε, είναι ειρηνικά, επιδιώκουμε την αναγνώριση της γενοκτονίας μας (από τους Έλληνες), να τιμήσουμε τους τάφους των προγόνων μας (στην Ελλάδα) και να κερδίσουμε τα δικαιώματά μας. Ήρθε η ώρα μας, είναι η ώρα των Αλβανών, είναι η ώρα της Τσαμουριάς. Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι επιτελέσαμε το καθήκον μας στο αλβανικό κοινοβούλιο» είπε ο Σπετίμ Ίντριζι, σύμφωνα με σημερινό δημοσίευμα της αλβανικής ‘Σταρτ’.




Απόστολος Παπαθεοδώρου: Είναι καθήκον της Ελλάδας να αντιμετωπίσει τα προβλήματα των ΒόρειοΗπειρωτών
ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟΝ ΑΠΟΣΤΟΛΟ ΠΑΠΑΘΕΟΔΩΡΟΥ
 ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ
Της ΘΩΜΑΪΣ ΠΑΡΙΑΝΟΥ.




ΣΤΗΝ ΜΝΗΜΗ ΤΟΥ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ ΓΚΟΥΜΑ

Ο ΒορειοΗπειρωτικός Ελληνισμός απέναντι στην έξαρση του Αλβανικού Εθνικισμού.

Της Θωμαϊς Παριανού.
Την Τετάρτη 13 Οκτωβρίου 2010, πραγματοποιήθηκε με επιτυχία η εκδήλωση στην μνήμη του αδικοχαμένου Αριστοτέλη Γκούμα, που διοργάνωσε η Ένωση Χειμαρριωτών «Η ΧΕΙΜΑΡΡΑ», στην Αίθουσα Κωνσταντινοπολιτών στους Αμπελοκήπους, με αθρόα προσέλευση κόσμου. Εισηγητής και κεντρικός παρουσιαστής ήταν ο ΑΓΓΕΛΟΣ ΣΥΡΙΓΟΣ, Επίκουρος Καθηγητής Διεθνούς Δικαίου και Εξωτερικής Πολιτικής του Παντείου Πανεπιστημίου Αθηνών.
Μετά την εισήγηση του κ. Αγ. Συρ., έγινε προβολή σε Video Wall, του πατέρα, της μητέρας και του αδελφού του αδικοχαμένου Αρ.Γκ., . Μιλούν για τις συνθήκες της δολοφονίας τού παλικαριού τους που έγινε ύπουλα, απρόοπτα και απροειδοποίητα, για τις τραγικές στιγμές που περνάει η οικογένεια Μιλούν επίσης για την αμέλεια , αν όχι για την ανοχή, της αστυνομίας, του δικαστηρίου και του συνόλου του πολιτικού κόσμου της Αλβανίας, και ζητούν την παραδειγματική τιμωρία των δολοφόνων. Χαρακτηριστική η φράση τους ‘ΕΜΕΊΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΙΜΑΣΤΕ, ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΘΑ ΠΕΘΑΝΟΥΜΕ, ΜΙΑ ΖΩΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΘΑ ΕΙΜΑΣΤΕ’. Ευχαρίστησαν την κυβέρνηση, την αντιπολίτευση και όλα τα κόμματα και τον λαό της Ελλάδος για το ενδιαφέρον τους.
Ακολούθησε ενός λεπτού σιγή. Στην συνέχεια, ακολούθησαν ομιλίες, όπου όλοι εξέφρασαν την θλίψη τους για την δολοφονία του Αρ.Γκούμα και τον προβληματισμό τους για την ΕΕΜ και για την Β.Η./ρο γενικότερα. Παράλληλα εθίγησαν και άλλα συναφή θέματα, οι δε ομιλητές είχαν την εξής σειρά




Δίνουν τροφή στις προκλήσεις οι Αλβανοί

http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=22767&subid=2&pubid=26032948

«Λάδι στη φωτιά» συνεχίζει να ρίχνει μεγάλο μέρος των ΜΜΕ της Αλβανίας αναφορικά με τα γεγονότα της Χειμάρρας και τη δολοφονία του 37χρονου ελληνικής καταγωγής Αριστοτέλη Γκούμα από ακραία στοιχεία, μόνο και μόνο γιατί μιλούσε Ελληνικά.

Παρά την καταδίκη της δολοφονίας και από τον υπουργό Εξωτερικών Ιλίρ Μέτα, που ζήτησε από τον εισαγγελέα και τα αρμόδια νομικά σώματα να ρίξουν φως στο περιστατικό της Χειμάρρας και να οδηγήσουν ενώπιον της Δικαιοσύνης τους δράστες και να τους επιβάλουν το μέγιστο της ποινής που προβλέπει ο νόμος, ερωτηματικά προκαλεί η αόριστη επισήμανση, αφού δεν διευκρινίζει σε ποιους απευθύνεται, ότι «κάθε προσπάθεια πολιτικοποίησης του θέματος αποτελεί κατάλοιπο πολιτικών του παρελθόντος, που δεν μπορούν να έχουν θέση σε μια ευρωπαϊκή Αλβανία, στα ευρωπαϊκά Βαλκάνια».

 
Η επίσημη ελληνική πλευρά κράτησε από την πρώτη στιγμή αρκετά χαμηλούς τόνους, ενώ και οι ελληνικής καταγωγής μειονοτικοί στην Αλβανία ήταν σχετικά συγκρατημένοι. Ερωτηματικά όμως προκαλεί το γεγονός ότι πολλά αλβανικά ΜΜΕ και κάποιοι πολιτικοί αντί να καταδικάσουν το γεγονός και να βοηθήσουν ώστε να μην υπάρξει συνέχεια σε εθνικιστικές εξάρσεις, επιχειρούν να τις τροφοδοτήσουν, βάζοντας μάλιστα ως στόχο στην πρώτη γραμμή τον Αρχιεπίσκοπο της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Αλβανίας κ. Αναστάσιο, ο οποίος έκανε δηλώσεις προτρέποντας στην καταλλαγή.





Τα «φιλέτα γης» αφορμή για την έκρηξη εθνικισμού

Κυκλώματα από τα Τίρανα θέλουν να «βάλουν χέρι» στις περιουσίες των Βορειοηπειρωτών, καταπατώντας παραθαλάσσιες εκτάσεις τους σε μια περιοχή που χαρακτηρίζεται ως «αλβανική Ριβιέρα»
Εκρηκτική είναι η κατάσταση που έχει δημιουργηθεί στην περιοχή της επαρχίας της Χειμάρρας στη Νότια Αλβανία*, εξαιτίας της δράσης ακραίων εθνικιστικών αλβανικών στοιχείων αλλά και οργανωμένων κυκλωμάτων Αλβανών από τα Τίρανα, που θέλουν να βάλουν χέρι σε περιουσίες, καταπατώντας παραθαλάσσιες εκτάσεις-φιλέτα των ομογενών σε μια περιοχή που χαρακτηρίζεται ως η «αλβανική Ριβιέρα».
Η δολοφονία του 37χρονου ομογενούς Αριστοτέλη Γκούμα την προηγούμενη εβδομάδα ήταν ένα έγκλημα εθνοτικού μίσους, με πρόφαση μόνο το γεγονός ότι το θύμα μιλούσε Ελληνικά και όχι Αλβανικά, όπως απαιτούσαν προκλητικά οι δράστες. Και δεν ήταν ένα μεμονωμένο περιστατικό, αλλά ακολούθησε μια σειρά από γεγονότα κατά μελών της μειονότητας το τελευταίο διάστημα.
Τα τελευταία χρόνια η Χειμάρρα αποτελεί την αιχμή του αλβανικού εθνικισμού. Και αυτό γιατί πρόκειται για μια περιοχή που ο Ενβέρ Χότζα το 1946-'47 είχε εξαιρέσει από τις μειονοτικές ζώνες της ελληνικής μειονότητας, παρά το γεγονός ότι η συντριπτική πλειοψηφία του πληθυσμού ήταν ελληνικής καταγωγής.
Οι ομογενείς, αν και ένα πολύ μεγάλο μέρος τους έχει έρθει στην Ελλάδα, κρατούν επαφή με τον τόπο τους και επιστρέφουν συχνά, ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια, στήνοντας επιχειρήσεις και στηρίζοντας τους συμπατριώτες τους... Από το 2003 έχουν εκλέξει ως δήμαρχο της Χειμάρρας τον ομογενή Βασίλη Μπολάνο, που είναι πρόεδρος από τον Μάρτιο του 2008 της Δημοκρατικής Ενωσης της Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας «Ομόνοια».




Φρέντης Μπελέρης: Η δολοφονία μπορούσε να αποφευχθεί
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΗΝ ΠΑΥΛΙΝΑ ΕΞΑΔΑΚΤΥΛΟΥ




Ανοιχτή επιστολή για το θέμα των τσάμηδων & τον αλβανικό εθνικισμό
ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΒΟΡΕΙΟΗΠΕΙΡΩΤΙΚΟΥ ΑΓΩΝΑ

INTERNATIONAL COORDINATING COMMITTEE OF NORTHERN EPIRUS ISSUE

ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ
κ. Γεώργιο Παπανδρέου
Εξοχότατε κ. Πρόεδρε
ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ
ΘΕΜΑ: Για το ζήτημα των Τσάμηδων και τον Αλβανικό εθνικισμό
1. Η  Ιστορία και η πραγματικότητα
Οι πρόσφατες εθνικιστικές κινήσεις στην Αλβανία για το ζήτημα των Τσάμηδων- «εορτασμός της ημέρας μνήμης της Γενοκτονίας των Τσάμηδων από την Ελλάδα», «4ο Φεστιβάλ Τραγουδιού και χορού για την «Τσαμουριά» με επίσημο υποστηρικτή τη σύζυγο του Αλβανού πρωθυπουργού και το υπουργείο Πολιτισμού- έφεραν ξανά στην επικαιρότητα ένα θέμα το οποίο απασχολεί τις ελληνοαλβανικές σχέσεις
2. Η σημερινή κατάσταση και η ανάγκη για πολιτική έναντι της αλβανικής προπαγάνδας
Είναι γεγονός ότι το ζήτημα των Τσάμηδων αποτελεί για την αλβανική πλευρά θέμα  που ξεπερνά τις εσωτερικές του διαστάσεις και  συνδέεται άμεσα με την εξωτερική πολιτική. Η στάση των κατά καιρούς Αλβανικών κυβερνήσεων οι οποίες θέτουν το ζήτημα στην ελληνική πλευρά θεωρώντας ότι υφίστανται  και στις διαστάσεις του, απόδοση περιουσιών και ιθαγένειας, αποζημιώσεις  και επιστροφή των Τσάμηδων στην Ελλάδα, δεν αποτελεί απλώς διαχείριση ενός θέματος για λόγους εσωτερικής συνοχής, την περίοδο  μάλιστα που είναι στο προσκήνιο  το μέλλον των αλβανικών πληθυσμών στα Βαλκάνια




Νότιος Αλβανία και Βόρειος Ήπειρος εθνικές κωλοτούμπες των... εθνικοφρόνων ηγετών

Του πολίτη Παναγιώτη Παπαγαρυφάλλου, Α΄ Αντιπροέδρου της Επιτροπής Ενημερώσεως για τα Εθνικά Θέματα
Είμαστε στο Δεκέμβριο του 1958. Στη Βουλή των Ελλήνων – που ήταν πραγματικό βήμα ιδεολογικών και πολιτικών συγκρούσεων – γίνεται μία θερμή και σκληρή συζήτηση ανάμεσα στην κυβέρνηση της ΕΡΕ και της ΕΔΑ, η οποία ήταν Αξιωματική αντιπολίτευση, μετά τις εκλογές του Μαΐου του ιδίου χρόνου. Στις 19 Δεκεμβρίου, η ιδεολογικοπολιτική αντιπαράθεση εκτεινόταν σε όλα τα μέτωπα.
Πρωταγωνιστής, ο γνωστός διώκτης του κομμουνισμού και βουλευτής Κορινθίας Κ. Μανιαδάκης, ο οποίος επιτιθέμενος λαύρος κατά του κομμουνισμού, του ΚΚΕ και της ΕΔΑ, έρχεται και στο εθνικό θέμα της Βορείου Ηπείρου, κατηγορώντας την αριστερά για φιλοαλβανική διεθνιστική συμπεριφορά. Έλεγε, λοιπόν, τότε, στις 19 Δεκεμβρίου του 1958 ο εθνικόφρων βουλευτής και τέως υφυπουργός ασφαλείας του Ιωάννου Μεταξά




Τρεις νέες Αλβανικές προκλήσεις κατά του Ελληνισμού της Β. Ηπείρου
«Ρεσιτάλ» ενεργειών κατά του Ελληνισμού της Βορείου Ηπείρου, αλλά και κατά της Ελλάδας, εκδηλώθηκε τις τελευταίες ημέρες. Το πρώτο… χτύπημα έρχεται από «Ελληνική» οργάνωση, το περιβόητο ΚΕΜΟ, των Τσιτσελίκη, Μπαλτσιώτη, Χριστόπουλου και Σκουλίδα. Σε έρευνα του ΚΕΜΟ για την Ελληνική Μειονότητα της Αλβανίας επαναλαμβάνονται μερικές από τις πάγιες αβάσιμες και διαστρεβλωμένες θέσεις των Τιράνων για τους Έλληνες Βορειοηπειρώτες: «Δεν υπερβαίνουν τους 100.000 συνολικά το 1990 και τους 20.000 σήμερα»! «Η Ελλάδα «προσπαθεί να παρουσιάσει μια μεγάλη μειονότητα»! «Η Χειμάρα είναι απλώς ένας «χριστιανικός θύλακας»! «Η εναπομείνασα μειονότητα συνιστά μια κατʼ εξοχήν επιδοτούμενη κοινότητα»! Τα συμπεράσματα αυτά προέρχονται από την ομάδα, που παλαιότερα είχε οργανώσει εκδήλωση στο Πάντειο Πανεπιστήμιο για τη νομιμοποίηση των Τσάμηδων (!) οπότε αντιλαμβάνεται κανείς την βασιμότητά τους...