Κωνσταντινούπολη



Η Τουρκία επιστρέφει ακίνητα της ελληνικής ομογένειας


H πρώτη επιστροφή περιουσίας

Την επιστροφή των τίτλων ιδιοκτησίας της Αστικής Σχολής Γαλατά στη διοίκηση του ομώνυμου ομογενειακού ιδρύματος, ανήγγειλε ο Τούρκος υπουργός Επικρατείας αρμόδιος για τις Ευρωπαϊκές υποθέσεις κ. Εγκεμέν Μπαγίς.

«Την 22α Μαρτίου 2012, συνετελέσθει η πρώτη επιστροφή περιουσίας στα πλαίσια του νόμου που ετέθη σε εφαρμογή την 27η Αυγούστου 2011» αναφέρει ανακοίνωση που εκδόθηκε από το γραφείο του υπουργού. «Με την τροποποίηση του νόμου περί ιδρυμάτων λύθηκε ένα από μακρού εκκρεμές ζήτημα που αφορά την ακίνητη περιουσία ιδρυμάτων των μειονοτήτων», προσθέτει η ανακοίνωση και καταλήγει ότι μέσα στα πλαίσια του νόμου αυτού ή Συνέλευση των Ευαγών ιδρυμάτων πήρε την απόφαση να επιστρέψει την Ελληνική Σχολή Γαλατά στο ομώνυμο ίδρυμα. Η απόφαση πάρθηκε στις 6 Φεβρουαρίου 2012 και συνακόλουθα ο τίτλος ιδιοκτησίας του ηλικίας 126 ετών σχολικού κτιρίου επεστράφη στο ίδρυμα την 22η Μαρτίου 2012» λέει η ανακοίνωση.

«Η λύση του προβλήματος που εκκρεμεί από το 1936 συνιστά σημαντικό βήμα στη διαδικασία εκδημοκρατισμού της χώρας», τονίζει η ανακοίνωση του Τούρκου υπουργού.

Εν τω μεταξύ ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος εξέφρασε την βαθιά ικανοποίησή του για την εξέλιξη αυτή. Μιλώντας με τον πρώην πρωθυπουργό κ. Γιώργο Παπανδρέου στο Φανάρι ο Πατριάρχης σημείωσε ότι «χάρη στην τολμηρή ηγεσία του κ. Ερντογάν, αλλά και της Κυβερνήσεώς του, αναπνεύσαμε σε πολλά θέματα. Ακόμη χθες, πήραμε και τον τίτλο ιδιοκτησίας ενός μεγαλοπρεπούς κτηρίου του Δημοτικού Σχολείου του Γαλατά, το οποίο είχε κατασχεθεί από τις Αρχές».


Αποδοχή της Οι.Ομ.Κω ως μέλους στην Οικονομική και Κοινωνική Επιτροπή του ΟΗΕ


Η Επιτροπή ΜΚΟ της Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών (Economic and Social Committee - ECOSOC-  United Nations) κατά την σημερινή της συνεδρίαση αποφάσισε την  αποδοχή του αιτήματος  της Οικουμενικής Ομοσπονδίας Κωνσταντινουπολιτών (Οι.Ομ.Κω) να γίνει μέλος της ECOSOC που αποτελεί  σημαντικό φορέα του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών και έχει ιδρυθεί  το 1948. Η ένταξη αυτή της Οι.Ομ.Κω σε φορέα που επιδιώκει την προσφορά υπηρεσιών στους τομείς κοινωνικής και οικονομικής προόδου για την ανθρωπότητα ταυτίζεται με τις αρχές και των  χιλιάδων ετών παράδοση του Ελληνισμού της καθ’ ημάς Ανατολής. Η  Οι.Ομ.Κω ως φορέας του Οικουμενικού Ελληνισμού θα προσφέρει με όλες τις δυνάμεις της για την επίτευξη των σκοπών της ECOSOC του ΟΗΕ  κινητοποιώντας όλους τους Κωνσταντινουπολίτες απανταχού της γης που συνεχίζουν την παράδοση παιδείας, πολιτισμού και φιλανθρωπίας με αφοσίωση στην ειρήνη και την ανθρώπινη αξιοπρέπεια.

Το Δ.Σ. της Οι.Ομ.Κω


ΤΑ ΑΓΝΩΣΤΑ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΑΝΑ: Άνοιγαν ελληνικούς τάφους, μαχαίρωναν τα φέρετρα


Πενήντα χρόνια από τα επεισόδια της Κωνσταντινούπολης, ένας τόμος με κείμενα-τεκμήρια και μαρτυρίες φωτίζει περισσότερο τις εφιαλτικές ημέρες

Του Δημήτρη Ν. Μανιάτη

«Θανατηφόρα τραύματα εδέχθη η γραία Αικατερίνη Θυμιάκη, κατάκοιτος εις την εν Μ. Ρεύματι οικίαν της. Ωσαύτως είναι βέβαιον ότι εφονεύθη ο γηραιός ιερεύς του Μπαλουκλή Αρχιμανδρίτης Χρύσανθος Μαντάς, αποκλεισθείς υπό των φλογών εις την καιομένην μονήν».

Ακόμη μία ψηφίδα του εφιάλτη: «Ο νεκρός τού ολίγον προ των γεγονότων αποβιώσαντος Νικολάου Ηλιάσκου εξήχθη από τον τάφον και επί του φερέτρου κατηνέχθησαν πλείονα πλήγματα μαχαίρας».

Είναι αποσπάσματα από την απόρρητη έκθεση για τη νύχτα των Σεπτεμβριανών του 1955 του τότε προξένου της Ελλάδας στην Κωνσταντινούπολη Βύρωνα Θεοδωρόπουλου, που περιλαμβάνεται για πρώτη φορά στη δεύτερη έκδοση του τόμου «Πενήντα χρόνια από τα Σεπτεμβριανά - Κωνσταντινούπολη - Πριν, τότε, μετά», δουλειά μελετητών του Ιδρύματος Ιστορικών Μελετών. 


Αφιέρωμα στον Μάνο Λοϊζο


Το Σάββατο 2 Απριλίου 2011 και ώρα 6.30 μ.μ. πραγματοποιήθηκε στο Ζωγράφειο Λύκειο μουσική εκδήλωση με θέμα: « Αφιέρωμα στον Μάνο Λοΐζο», από μαθητές του 6ου Δημοτικού Σχολείου Αλεξανδρούπολης.

Στην κατάμεστη αίθουσα εκδηλώσεων του Ζωγραφείου, οι μικροί «καλλιτέχνες» του 6ου Δημοτικού σχολείου, με 15μελή ορχήστρα και 30μελή χορωδία,  ξεδίπλωσαν το ταλέντο τους και ενθουσίασαν, με τα τραγούδια του Λοΐζου, τους παραβρισκόμενους.

Την εκδήλωση άνοιξε ο Διευθυντής του Ζωγραφείου Γιάννης Θ. Δεμιρτζόγλου και συνέχισαν με την κιθάρα τους οι μαθητές του Ζωγραφείου  ο Βασίλης Αρίκας και η Νατάσα και Έφη Κόκορη.
Ένα μεγάλο «μπράβο» στην μουσικό του σχολείου κ. Μπαρμπαγιάννη  Χριστίνα, η οποία, με πολλές πρόβες, εκτός ωραρίου του σχολείου, κατόρθωσε να συντονίσει τους «μουσικούς» και «τραγουδιστές» ηλικίας 11 και 12 ετών.
Ο αντιδήμαρχος Αλεξανδρούπολης κ. Βαμβακερός Αντώνιος, που συνόδευε το σχολείο, προσκάλεσε το διευθυντή του Ζωγραφείου κ. Γιάννη Θ. Δεμιρτζόγλου  να συμμετάσχει με μαθητές του Λυκείου σε εκδήλωση, που από κοινού θα αποφασιστεί. στην Αλεξανδρούπολη.
Την εκδήλωση παρακολούθησαν και μαθητές του 1ου Γενικού Λυκείου Κατερίνης, οι οποίοι στο τέλος της εκδήλωσης, είπαν ένα τραγούδι και χόρεψαν παραδοσιακούς μακεδονίτικους χορούς, με αποτέλεσμα να στηθεί ένα «χορευτικό» πανηγύρι στην αίθουσα εκδηλώσεων του Ζωγραφείου, δίνοντας ζωντάνια με τις φωνές και τα σφυρίγματά τους σε όλο το κτίριο.

Το Γαϊτανάκι της Ποίησης Συνεχίζεται …


Συγκινήσεις και ευαισθησίες χάρισαν 21/03/2001 μέρα Δευτέρα οι μαθητές του Ζωγραφείου στη γιορτή της Ποίησης . Εικόνες γεμάτες  αισιοδοξία και ελπίδα για το αύριο πλημύρισαν την αίθουσα τελετών Δημητρίου Φραγκόπουλου της Σχολής .

Μαθητές του Ζωγραφείου και του 4ου Γενικού Λυκείου Κορυδαλλού , οι  εκπαιδευτικοί του Ζωγραφείου γιόρτασαν την Παγκόσμια Ημέρα της Ποίησης 21/03 μαζί με τους εκλεκτούς ποιητές , ηθοποιούς,  καθηγητές  Αιμίλιο Έδεν – (Ζωγραφειώτη 1959),  Cüneyt Türel, Bennu Yıldırımlar , Γιάννη Κοντακίδη,   Sabah Gülbaharlı με απαγγελίες ποιημάτων και μελοποιημένη ποίηση ευχήθηκαν σ’ όλους μια ποιητική και ποιοτική  άνοιξη.
Στην εκδήλωση Απήγγειλαν ποιήματα οι μαθητές :
Στεφανία Ιορδάνογλου , Ελένη Καραγιώργη , Ντένης Τσακαρίδης , Αμαλία Σαρρή , Αγγελική Χαβιαροπούλου , Μελίνα Καρανικολή , Ουρανία Λαδιά , Δημήτρης Παντελάρας , Τζάν Πασά , Ελίνα Δεμιρτζόγλου, Αλεξάνδρα Κολαντζή , Μάριος Μαδελένης , Νατάσα Κόκορη, Στέλλα Χαβούτσογλου, Λυδία Γκιουλγκιούν, Ηλίας Νταβούλ , Παρασκευή Μίτσικα, Ιορδάνης Ιορδάνογλου , Βασίλης Χαρίτογλου , Σοφοκλής Καρ, Ιωάννης Κολάρος , Νίκος Σεγίσογλου , Ηλιάνα Γαργαρίδου, Κώστας Προδρομίδης, Ελπίδα Νταβούλ, Δημήτρης Τσοκώνας , Παύλος Βουτσάς .
Έδωσαν χρώμα με τις κιθάρες  και τα μελοποιημένα 3 ποιήματα οι μαθητές μας Βασίλης Αρίκας και Νατάσα Κόκορη
Την επιμέλεια της εκδήλωσης την είχαν οι καθηγήτριες Μαγδαληνή Τσοκώνα και Στέλλα Μιτσάκα
Το Ζωγράφειο στις  28/03/2011 φιλοξένησε τον αγαπημένο συγγραφέα των παιδιών  Ευγένιο Τριβιζά,  ο οποίος διάβασε στους μαθητές της Σχολής το τελευταίο του παραμύθι ``το Βασίλειο της Σίγμα-δίας``.
Στο τέλος της συνάντησης ο μεγαλύτερος παραμυθάς της Ελλάδος πήρε και το μεγαλύτερο χειροκρότημα από όλους τους μικρούς και μεγάλους παρευρισκομένους.


Κλείνουν ελληνικά σχολεία της Κωνσταντινούπολης μετά από 88 χρόνια


Το ζήτημα της εκπαίδευσης των Ελληνοπαίδων της Κωνσταντινούπολης και τα προβλήματα που δημιουργεί η Άγκυρα γύρω από το συγκεκριμένο θέμα δεν είναι σημερινό όσον αφορά την συμπεριφορά του νεο-οθωμανισμού (αλλά και του προϋπάρχοντος Κεμαλισμού) στην εκπαίδευση των Ελλήνων της Πόλης.

Σήμερα, μαθαίνουμε πως η Άγκυρα καταφέρνει (τελικά) τον στόχο της, που είναι η εξαφάνιση της Ελληνικής Παιδείας από τα Ελληνικά Σχολεία της Κωνσταντινούπολης. Αξίζει να σημειωθεί, ότι είναι η πρώτη φορά που κλείνει ελληνικό σχολείο στην Κωνσταντινούπολη μετά από την υπογραφή της Συνθήκης της Λωζάνης το 1923!

Ειδικότερα, η διεύθυνση ιδιωτικού δημοτικού σχολείου των Ταταύλων στο Σισλί, δήλωσε ότι δεν υπάρχουν μαθητές ούτε αναμένεται να υπάρξουν τα επόμενα χρόνια, που θα ενδιαφερθούν να φοιτήσουν στο σχολείο. Έτσι, δικαστική απόφαση έκρινε δικαιολογημένο το κλείσιμό του.Τα άλλα δύο σχολεία που έκλεισαν είναι το ελληνικό Δημοτικό Σχολείο του Αρναούτκιοϊ και το Ιωακείμιο Λύκειο στην περιοχή Μπαλατά του Φαναρίου, που δεν είχαν μαθητές. Στο μεταξύ, αναμένεται η έκδοση απόφασης για το ελληνικό Δημοτικό Σχολείο της Ίμβρου.


Ανησυχητικές για την Σαμπάχ οι πολιτιστικές δραστηριότητες του ελληνικού προξενείου στην Πόλη



Για άλλη μία φορά οι Τούρκοι μας δείχνουν τον τρόπο με τον οποίο αυτοί βλέπουν την βελτίωση των σχέσεων τους με την Ελλάδα αλλά και τον τρόπο με τον οποίο ανταποδίδουν το ξαφνικό κύμα τουρκολαγνείας που κυριαρχεί στα ελληνικά ΜΜΕ. Πιο συγκεκριμένα ενόχληση έχει προκαλέσει στο τουρκικό δημοσιογραφικό κόσμο η έντονη κινητικότητα του Έλληνα πρόξενου Β. Μπορνόβα στην Κωνσταντινούπολη στον τομέα του πολιτισμού της τέχνης και των γραμμάτων.

Για την ακρίβεια η εφημερίδα Σαμπάχ σε δημοσίευμα της θέτει το για την τουρκική λογική αυτονόητο ερώτημα «Γιατί η κρίση που κλονίζει τη γειτονική χώρα δεν επηρέασε το προξενείο της; (στην Κωνσταντινούπολη)» συμπληρώνοντας ότι το ελληνικό προξενείο     «διαθέτει μεγάλα κονδύλια για δραστηριότητες και έρευνες σχετικά με τον Ελληνικό και Ορθόδοξο πολιτισμό,  παρά την πολιτική λιτότητας που εφαρμόζεται λόγω της κρίσης».

Η ενόχληση του Τούρκου αρθρογράφου είναι πραγματικά προφανής αφού δεν μπορεί να καταλάβει πως γίνεται ένα «μπατιρισμένο κράτος» όπως είχε δηλώσει η Σιμπέλ Μουσταφάογλου λίγες μέρες πριν από τις τοπικές εκλογές του Νοεμβρίου του 2010 να μπορεί να χρηματοδοτεί την διοργάνωση πολιτιστικών εκδηλώσεων στην Κωνσταντινούπολη.

 
Μπιράντ: «Επαναστατική» αλλαγή στη στάση της Τουρκία απέναντι στο Οικουμενικό Πατριαρχείο


Ο γνωστός Τούρκος αναλυτής και αρθρογράφος διαπιστώνει τις αλλαγές της τουρκικής πολιτικής ηγεσίας απέναντι στο Φανάρι.
Ο Τούρκος πρωθυπουργός Ταγίπ Ερντογάν και ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος, είναι οι πρωταγωνιστές της «επαναστατικής αλλαγής», που σημειώνεται στην στάση της Τουρκίας, απέναντι στο Οικουμενικό Πατριαρχείο, λέει ο γνωστός αρθρογράφος και αναλυτής, Μεχμέτ Αλί Μπιράντ.

Η προσέγγιση στο θέμα του Οικουμενικού Πατριαρχείου, από τη σημερινή κυβέρνηση, «απέχει παρασάγγας» από τη στάση που κρατούσε παραδοσιακά η Τουρκία, λέει ο αρθρογράφος, που χαρακτηρίζει την αλλαγή αυτή «επαναστατική».

Παλαιότερα, το Πατριαρχείο αντιμετωπίζονταν ως «η αυτοκρατορία του διαβόλου και εθεωρείτο φωλιά φιδιών, που απεργαζόταν την καταστροφή της Τουρκίας και τον έλεγχο της Ανατολίας, από την Ελλάδα. Αντιμετωπίζονταν ως ένας εχθρός, που οι ιμπεριαλιστικές δυνάμεις μας επέβαλαν με την Συνθήκη της Λωζάννης και που απρόθυμα έπρεπε να υποστούμε», γράφει Αλί Μπιράντ, στην εφημερίδα Hurriyet Daily News.

Γι΄ αυτό και «ο χειρισμός θεμάτων Πατριαρχείου ανατέθηκε στον στρατό», λέει ο αρθρογράφος και προσθέτει ότι «για οποιοδήποτε θέμα αφορούσε το Πατριαρχείο, απαιτείτο η έγκριση του στρατού. Ο στρατός συναρτούσε την οποιαδήποτε αξίωση του Πατριαρχείου με την περιβόητη αρχή της αμοιβαιότητας».

Επέστρεψε η Τουρκία το Ορφανοτροφείο της Πριγκήπου στο Φανάρι


Άγκυρα, Τουρκία

Επιστρέφεται και επισήμως το κτίριο του Ορφανοτροφείου της Πριγκήπου στο Οικουμενικό Πατριαρχείο, σύμφωνα με απόφαση που εξέδωσε την Τετάρτη το Πρωτοδικείο Πριγκήπου. Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων (ΕΔΑΔ) είχε διατάξει τον Ιούνιο να επιστραφεί με οποιοδήποτε τρόπο το ακίνητο από την Τουρκία στο Φανάρι.

Η νομική διαδικασία που ακολουθήθηκε στη συνέχεια στην Τουρκία ήταν η αναψηλάφηση απόφασης που είχε εκδοθεί το 2005 από το Πρωτοδικείο της Πριγκήπου, με την οποία είχε αφαιρεθεί ο τίτλος κυριότητας από το Οικουμενικό Πατριαρχείο. Την αναψηλάφηση είχαν ζητήσει οι δικηγόροι του Πατριαρχείου. Με τη σημερινή του απόφαση, το πρωτοδικείο της Πριγκήπου αναιρεί την απόφαση του 2005 και διατάσσει να επιστραφεί το κτίριο του Ορφανοτροφείου στο «ρωμέικο πατριαρχείο», όπως αναφέρεται στην απόφαση. Στο πλήρες κείμενο διατάσσει επίσης τη Διεύθυνση Κτηματολογίου να εφαρμόσει την απόφαση, δηλαδή να επανεγγράψει το ακίνητο στο Οικουμενικό Πατριαρχείο, όπου ανήκε και κατά το παρελθόν.


Θέτουν αίτημα για επαναλειτουργία της Αγίας Σοφίας


Του Νίκου Στέλγια

Τι και αν η παρουσία του στα τουρκικά πολιτικά δρώμενα δεν είναι αξιοσημείωτη; Κατά διαστήματα το Κόμμα της Μεγάλης Ενότητας (BBP) κατορθώνει να βρεθεί στο προσκήνιο με περίεργες τοποθετήσεις και βίαιες εθνικιστικές εξάρσεις.Λίγες ημέρες μετά την ιστορική λειτουργία στη Μονή Σουμελά της Τραπεζούντας, η ηγεσία του συγκεκριμένου κόμματος ζητά από την κυβέρνηση να δώσει τη συγκατάθεση της για εορταστική λειτουργία του Ραμαζανιού στην Αγία Σοφία. Το Κόμμα της Μεγάλης Ενότητας, ζητά την επαναλειτουργία της Αγίας Σοφίας ως αντίκρισμα για τη μονοήμερη λειτουργία στη Μονή Σουμελά.

Σύμφωνα με την επίσημη πρόταση του κόμματος, προβλέπεται μονοήμερη λειτουργία στην Αγία Σοφία και προτείνεται ως ημέρα λειτουργίας το μεγάλο μπαϊράμι των μουσουλμάνων, το Ραμαζάνι.

Χθες, μέλη του κόμματος συγκεντρώθηκαν σε πλατεία της Κωνσταντινούπολης και διαδήλωσαν με το αίτημα «θέλουμε να προσευχηθούμε το μπαϊράμι στην Αγία Σοφία». Σε ανακοίνωση τους, τα μέλη του κόμματος δήλωσαν ότι σέβονται τις θρησκευτικές ελευθερίες και ζητούν ισότητα των πολιτών. Την ίδια στιγμή, ξεκαθάρισαν ότι θεωρούν λανθασμένη την απόφαση της λειτουργίας της Μονής Σουμελά στις 15 Αυγούστου. Σύμφωνα με τους ίδιους, στις 15 Αυγούστου 1461 οι οθωμανικές δυνάμεις εισήλθαν στην Τραπεζούντα και οι αρχές θα έπρεπε να σεβαστούν αυτή την επέτειο. Ολοκληρώνοντας τις χθεσινές τοποθετήσεις τους, τα μέλη του Κόμματος της Μεγάλης Ενότητας ζήτησαν από την κυβέρνηση να εξετάσει την κανονική επαναλειτουργία της Αγίας Σοφίας ως τέμενος.


Η παιδεία των Ελλήνων της Πόλης αργοσβήνει


Δραματική έκκληση απευθύνθηκε στην Τουρκάλα υπουργό που παρέστη σε εκδήλωση των ομογενειακών σχολείων

Του Αριστείδη Βικέτου

Δραματική έκκληση για το μέλλον της παιδείας των Ελλήνων της Κωνσταντινούπολης απηύθυνε προς την υπουργό Παιδείας της Τουρκίας Νιμέτ Τσουμπουκτσού από το βήμα της Μεγάλης του Γένους Σχολής (ΜΓΣ) ο διευθυντής του Ζωγραφείου Λυκείου Γιάννης Δερμιτζόγλου.
Η κ. Τσουμπουκτσού είναι η πρώτη υπουργός Παιδείας της Τουρκίας, η οποία πριν από μερικές μέρες παρέστη στη Μεγάλη του Γένους Σχολή σε κοινή εκδήλωση των ομογενειακών σχολείων.
Ο διευθυντής του Ζωγραφείου Λυκείου Γιάννης Δερμιτζόγλου , απευθυνόμενος προς την υπουργό Παιδείας της Τουρκίας, προειδοποίησε πως «η παιδεία των Ρωμιών της Πόλης φθίνει σε τέτοιο σημείο, ώστε μια μέρα τα σχολεία μας θα αναγκαστούν να κλείσουν». Ο κ. Δερμιτζόγλου έθεσε προς την υπουργό δύο βασικά αιτήματα :
–Α) Χριστιανοί ορθόδοξοι της Τουρκίας, που δεν είναι Έλληνες, να έχουν το δικαίωμα να φοιτούν στα σχολεία μας
–Β) Τούρκοι πολίτες, οι οποίοι επιθυμούν να μάθουν ελληνικά, να έχουν τη δυνατότητα φοίτησης στα σχολεία.
«Αν δεν γίνουν αυτά, δεν βλέπω να υπάρχει μέλλον για την παιδεία των Ρωμιών», τόνισε με αγωνία ο κ. Δερμιτζόγλου και επεσήμανε ότι δεν πρέπει να χαθεί ένα σημαντικό κομμάτι του πολυπολιτισμικού χαρακτήρα της Κωνσταντινούπολης.
Η Τουρκάλα υπουργός στη δική της ομιλία περιορίστηκε να αναφέρει ότι η λύση στα προβλήματα θα βρεθεί με τη συνεργασία των κυβερνήσεων Τουρκίας -Ελλάδος στο πλαίσιο της Συνθήκης της Λωζάνης! Πρόσθεσε

 
Σύγχρονες μαρτυρίες Ορθοδοξίας στην Τουρκία


Σύγχρονες μαρτυρίες Ορθοδοξίας στην Τουρκία - ομιλίες του Νίκου Χειλαδάκη, Δημοσιογράφου - Συγγραφέα - Τουρκολόγου

Με πολύ μεγάλη επιτυχία διοργανώθηκαν από την Ιερά Μητρόπολη Μυτιλήνης και την Ιερά Μητρόπολη Μηθύμνης στα πλαίσια του εορτασμού της εβδομάδος(30 Μαΐου – 6 Ιουνίου 2010) των Αγίων της Λέσβου, την Τρίτη 1 Ιουνίου στο Δημοτικό Θέατρο Καλλονής και την Τετάρτη 2 Ιουνίου στο Χριστιανικό Κέντρο της Ι. Μ. Μυτιλήνης, εκδηλώσεις με θέμα: «Η μαρτυρία των Νεομαρτύρων και οι σύγχρονες μαρτυρίες Ορθοδοξίας στην Τουρκία» και με ομιλητή τον Δημοσιογράφο – Συγγραφέα – Τουρκολόγο κ. Νικόλαο Χειλαδάκη. Η ομιλίες του πλαισιώθηκαν και με την προβολή σχετικού Ντοκιμαντέρ.
Ο ομιλητής εντυπωσίασε και κυριολεκτικά ενθουσίασε τους ακροατές του κάνοντας αναφορά στο «KİMLİK MESELESİ», το πρόβλημα ταυτότητας που φαίνεται να αντιμετωπίζει η σημερινή Τουρκία, παραθέτοντας πλήθος στοιχείων που τεκμηρίωναν την άποψή του καθώς και πλήθος παραδειγμάτων που αποτελούν ξεκάθαρα σημάδια ορθοδοξίας στην χώρα αυτή.
Ο κ. Χειλαδάκης, τόνισε χαρακτηριστικά, πως «η σημερινή Τουρκία, αναπροσδιορίζεται επίσημα σαν μια ισλαμική, σουνιτικού δόγματος τουρκική χώρα. Και όμως, η ταυτότητα αυτής της χώρας και ως προς το θρήσκευμα, αλλά και ως προς τον εθνικό προσδιορισμό, φαίνεται πως είναι μια πολύ μπερδεμένη υπόθεση. Άλλωστε αυτό γίνεται αντιληπτό σε κάθε έμπειρο παρατηρητή, όταν επισκέπτεται και γυρίζει στις πόλεις και τα χωριά της Μικράς Ασίας και της ανατολική Θράκης. Ένα αδιόρατο ελληνοχριστιανικό υπόβαθρο, ακόμα και σήμερα, μετά από πολλές δεκαετίες από την ανταλλαγή των πληθυσμών, εμφανίζεται με απροσδόκητο τρόπο σε πολλές περιοχές και σε πολλές περιπτώσεις είναι φανερό και εκδηλώνετε με διάφορους τρόπους. Αλλά και σε σφαιρικό επίπεδο, τα τελευταία χρόνια μια έκδηλη κρίση ταυτότητας έχει αρχίσει να εκδηλώνεται με πολλούς τρόπους, ανατρέποντας πολλά σταθερά δεδομένα από την ίδρυση της σύγχρονης τουρκικής δημοκρατίας, με άγνωστες προ το παρών συνέπειες σε όλη την ευρύτερη περιοχή»...


Milliyet: "Βρέθηκαν οι τίτλοι ιδιοκτησίας της Αγίας Σοφίας"...."ανήκει" στον Μωάμεθ B' τον Πορθητή


Αυτό και αν είναι πρόκληση! Δεν μας φτάνουν όλα τα άλλα, έχουμε και τον τουρκικό παραλογισμό που υποστηρίζει ότι η Αγιά Σοφιά ανήκει σε υπαρκτό πρόσωπο, και μάλιστα στον Μωάμεθ Β' τον Πορθητή. Και όλα αυτά λίγες μέρες πριν από την επίσημη επίσκεψη του τούρκου πρωθυπουργού, Ρετζέπ Ταγί Ερντογάν στην Αθήνα, με συνοδεία 10 υπουργών και 100 επιχειρηματιών.

Σε δημοσίευμα της τουρκικής εφημερίδας Milliet την περασμένη Δευτέρα 10 Μαΐου ο  Γιουσούφ Μπεγιαζίτ, γενικός διευθυντής βακουφικών ιδρυμάτων της Τουρκίας, δηλαδή των κτημάτων που είχαν αφιερωθεί από ευσεβείς πιστούς σε ναούς, μοναστήρια και σχολεία ανακοινώνει ότι βρέθηκαν οι τίτλοι ιδιοκτησίας της Αγίας Σοφίας! Σύμφωνα, λοιπόν, με τα όσα είπε ο γενικός διευθυντής  -ο οποίος δήλωσε και ενθουσιασμένος- οι γνήσιοι τίτλοι ανήκουν  στο όνομα του Ebulfetih Sultan Mehmet, γνωστός ως σουλτάνος Μωάμεθ Β΄ ο Πορθητής!  Ένα πρόσωπο-μορφή στην ιστορία της Τουρκίας, μετά τον Κεμάλ Ατατούρκ.

Όπως γίνεται λόγος στο δημοσίευμα της τουρκικής εφημερίδας, με την «ανακάλυψη» αυτή αποδεικνύεται ότι η Αγιά Σοφιά ανήκει σε υπαρκτό πρόσωπο και όχι στα «πνευματικά όντα» της Παναγιάς, του Χριστού ή του Αγίου Πνεύματος. Κατά συνέπεια, η Αγιά Σοφιά ανήκει...στους τούρκους!

Η είδηση ανεπαρήχθη από πολλά τουρκικά ΜΜΕ, ενδεικτικό της σημασίας αλλά και των εκκολαπτόμενων στόχων, σχεδίων και πιθανών διεκδικήσεων  που ενδεχομένως να αντιμετωπίσουμε στο προσεχές μέλλον.
Δείτε το δημοσίευμα της Milliyet, το οποίο και αναδημοσιεύτηκε σε πολλά τουρκικά sites:


Oδός Αχμέτ Σαδίκ, ο δρόμος του πατριαρχείου!


Της Μελαχροινής Μαρτίδου
Από ένα εκατομμύριο δρόμους στην αχανή Κωνσταντινούπολη -θέλοντας να τιμήσουν τον εμπνευστή του τουρκισμού στην Θράκη- έβαλαν το όνομά του, μετονομάζοντας τον υφιστάμενο δρόμο στο Οικουμενικό Πατριαρχείο όπου καταλήγει όλος ο ελληνισμός
 Οδός Αχμέτ Σαδίκ μετονομάστηκε ο δρόμος μπροστά από το οικουμενικό πατριαρχείο στην Κωνσταντινούπολη και η εντυπωσιακή πινακίδα τοποθετήθηκε στον αυλόγυρο του χριστιανικού ιδρύματος, αποτελώντας τη νέα πρόκληση των Τούρκων που θέλοντας να δώσουν το στίγμα της παρουσίας του εμπνευστή του τουρκισμού στην ελληνική Θράκη το έπραξαν άμεσα.

Η φωτογραφία του «Χρόνου» είναι ο αψευδής μάρτυρας του όλου εγχειρήματος που έγινε μελετημένα κι επελέγη η οδός όπου οπωσδήποτε θα πάει κάθε έλληνας και ξένος επισκέπτης της Κωνσταντινούπολης. Λίγα μέτρα πιο κάτω είναι το επιβλητικό Μαράσλειο δημοτικό σχολείο που έκλεισε ελλείψει μαθητών, ενώ η τουρκική σημαία φιγουράρει στο νεκρό κτήριο μόνο και μόνο επειδή ανήκει στην ελληνική ομογένεια. 

Ο «ΗΡΩΑΣ» ΤΗΣ ΜΕΙΟΝΟΤΗΤΑΣ

Θυμίζουμε ότι ι γιατρός Αχμέτ Σαδίκ εξελέγη τον Ιούνιο ’89 με 22.216 ψήφους και στη συνέχεια τον Μάρτιο 1990 με 28.811 ψήφους με τον συνδυασμό «Εμπιστοσύνη» Κομοτηνής. Ο ιμάμης Αχμέτ Φαΐκογλου πέρασε πρώτα από το ΠΑΣΟΚ το 1981 και στη συνέχεια το 1989 και 1990 με τον συνδυασμό «Πεπρωμένο» της Ξάνθης. Οι δύο τους, ανεξάρτητοι βουλευτές στήριζαν σε κρίσιμες ψηφοφορίες την επίπλαστη πλειοψηφία τής τότε κυβερνήσεως, ήσαν όμως με την παρουσία και τη δράση τους εξαιρετικά προκλητικοί, αναφερόμενοι σε «τουρκική» μειονότητα της Θράκης και προκαλώντας συνεχώς εκρηκτικά επεισόδια, την ίδια εποχή που ο Στέλιος Παπαθεμελής ζητούσε να του πουν τα ονόματα των χριστιανών βουλευτών στην Τουρκική Εθνοσυνέλευση.


Για την επαναλειτουργία της Χάλκης η Άγκυρα ζητά ανταλλάγματα στη Δυτική Θράκη


Aνταλλάγματα στη Δυτική Θράκη ζητά επίμονα η Άγκυρα για να παραχωρήσει άδεια επαναλειτουργίας στη Θεολογική Σχολή της Χάλκης. Τα αιτήματα της τουρκικής ηγεσίας, η οποία επιδιώκει τη μονόπλευρη εφαρμογή της αρχής της αμοιβαιότητας, κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου, καθώς επιβεβαιώνουν την ύπαρξη οργανωμένου σχεδίου τουρκοποίησης/μουσουλμανοποίησης μέρους της ελληνικής επικράτειας.

Με αφορμή τη θύελλα που προκάλεσε η κατάθεση του Οικουμενικού Πατριάρχη σε αμερικανικό τηλεοπτικό σταθμό αναφορικά με τις απάνθρωπες συνθήκες διαβίωσης του ελληνορθόδοξου στοιχείου στην Τουρκία, η Άγκυρα αύξησε τις πιέσεις της προς την Αθήνα για την εκ μέρους της παραχώρηση ανταλλαγμάτων στη Δ. Θράκη.

Την εβδομάδα που κύλησε, η τουρκική ηγεσία εξαπέλυσε ένα προσεγμένο επικοινωνιακό σχέδιο για να κλέψει τις εντυπώσεις στο θέμα της επαναλειτουργίας της Θεολογικής Σχολής της Χάλκης, αυτοπροβαλλόμενη με τον τρόπο αυτόν ως «διαλλακτική» χώρα στη διεθνή κοινή γνώμη. Ο ισλαμιστής πρωθυπουργός της χώρας, Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, σε συνέντευξη που παραχώρησε στο τουρκικό περιοδικό «Κριτέρ», τηρεί μια σκληρή στάση έναντι του θέματος, επικαλούμενος νομικά κωλύματα, τα οποία «αναφύονται» από το εκπαιδευτικό σύστημα της γείτονος χώρας. Στην εν λόγω συνέντευξη, ο Ερντογάν βρήκε την ευκαιρία να επανέλθει στο θέμα της Δ. Θράκης, το οποίο είχε θίξει κοντά σε άλλα (Αιγαίο, Κύπρος) με επιστολή που απηύθυνε προς τον έλληνα πρωθυπουργό προ ολίγων εβδομάδων. Ο ισλαμιστής ηγέτης ζητά από την Αθήνα να προβεί βάσει της αρχής της αμοιβαιότητας σε παραχωρήσεις όσον αφορά τα αιτήματα της μουσουλμανικής μειονότητας της Δ. Θράκης, σε αντιστάθμισμα της επαναλειτουργίας της Θεολογικής Σχολής της Χάλκης. Συγκεκριμένα ζητά ευνοϊκές ρυθμίσεις στο θέμα της εκλογής του Μουφτή, της αντιμετώπισης της μουσουλμανικής ηγεσίας, της μείωσης της ανεργίας στις τάξεις της μειονότητας και της δράσης των μειονοτικών συλλόγων. Ο Πρόεδρος, Αμπντουλάχ Γκιουλ, από τη μεριά του, φάνηκε πιο συγκρατημένος και διαλλακτικός. Σε συνέντευξη που παραχώρησε στο CNN-Turk, τάχθηκε κατά των διακρίσεων προς τους μη μουσουλμάνους πολίτες της χώρας και επεσήμανε ότι η εφαρμογή της αρχής της αμοιβαιότητας στα θέματα της αναγνώρισης των μειονοτικών δικαιωμάτων τον βρίσκει αντίθετο. Ωστόσο, ο Γκιουλ σημείωσε ότι οι «συνθήκες» υπό τις οποίες διαβιώνουν οι μουσουλμανικές μειονότητες σε γειτονικές χώρες, κράτη μέλη της ΕΕ, υπονοώντας την Ελλάδα, «εμποδίζουν τη λήψη των επιθυμητών μέτρων» εκ μέρους της Άγκυρας.