Τρίτη 16 Νοεμβρίου 2010

ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΟΣΕ ΣΤΟ ΣΤΟΧΑΣΤΡΟ ΟΛΑ ΤΑ ΜΕΣΑ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ


Η κυβέρνηση που επιδοτεί πλουσιοπάροχα τους ιδιώτες,
τις δημόσιες συγκοινωνίες τις παρατάει στην τύχη τους.

Στα τέλη Οκτωβρίου, ψηφίστηκε το νομοσχέδιο για το σιδηρόδρομο, που ανοίγει διάπλατα τις πόρτες για την ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ. Οι εργαζόμενοι ξεκίνησαν απεργίες, αλλά η ΠΑΣΟΚική διοίκηση της ΠΟΣ-ΟΣΕ τις ανέστειλε, και μάλιστα την κρίσιμη ημέρα της ψήφισης του νομοσχεδίου. Ήταν ένα προκλητικό ξεπούλημα από την ΠΑΣΟΚική συνδικαλιστική γραφειοκρατία, που σε όλα τα επίπεδα (βλέπε ΓΣΕΕ) κρατάει την αισχρότερη στάση μπροστά στην αντεργατική επίθεση. Με την ψήφιση του νόμου, ο υπουργός Ρέππας έτρεξε να βρει αγοραστές για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ στη Γαλλία, ενώ ως υποψήφιες εμφανίστηκαν και ελληνικές εταιρείες. Από την άλλη, η παράδοση του τρένου στους Κινέζους φαίνεται προς το παρόν να μένει στα χαρτιά.

Το να ιδιωτικοποιηθεί ο σιδηρόδρομος μόνο ευνοϊκή λύση δεν είναι για τους εργαζόμενους και όλο το λαό. Γιατί αμέσως θα γίνουν περικοπές, απολύσεις. κάψιμο δρομολογίων αυξήσεις εισιτηρίων. Όσο για την ανασυγκρότηση του ΟΣΕ σε δίκτυο, οργάνωση και υποδομές, αυτή μπορεί να γίνει με δημόσια στήριξη και με τον έλεγχο των εργαζομένων και όχι να βρίσκεται ο ΟΣΕ στο έλεος κάθε επίδοξου αγοραστή-κεφαλαιοκράτη.
Μετά τον ΟΣΕ, σειρά έχουν οι αστικές συγκοινωνίες. Η διοίκηση του ΗΣΑΠ (ηλεκτρικός σιδηρόδρομος Αθήνας-Πειραιά) εξήγγειλε μειώσεις μισθών και νέο εργασιακό καθεστώς για όσους προσληφθούν από εδώ και πέρα. Ήδη μεθοδεύεται αύξηση εισιτηρίου κατά 20 λεπτά, όπως άλλωστε σε όλες τις αστικές συγκοινωνίες. Οι καπιταλιστές και ο Τύπος τους προετοιμάζουν από τώρα την επίθεση, που προγραμματίζεται για την άνοιξη, με τα γνωστά επιχειρήματα, για «χρέη» και «ελλείμματα». Δεν λένε όμως ότι το κράτος δεν πληρώνει στις συγκοινωνίες τα προβλεπόμενα από τον κρατικό προϋπολογισμό και τις στέλνει να δανείζονται στις τράπεζες με ληστρικά επιτόκια. Και δεν λένε επίσης ότι τα δημόσια μέσα μεταφοράς επιδοτούνται από το κράτος σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Οι εργαζόμενοι στα μέσα μεταφοράς, για να αντισταθούν αποτελεσματικά στη σχεδιαζόμενη επίθεση, θα πρέπει να ξεπεράσουν την κρατικοδίαιτη γραφειοκρατία που έχει αχρηστεύσει τα όργανα πάλης τους, τα σωματεία, και να πάρουν τον αγώνα στα χέρια τους. Η πάλη τους είναι αντικειμενικά συνδεδεμένη με την απόκρουση της προσπάθειας «ασιατοποίησης» της Ελλάδας, γιατί οι μεταφορές είναι συστατικό στοιχείο της παραγωγικής υποδομής της χώρας.

Σωτήρης Κρόκος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου