Δευτέρα 21 Φεβρουαρίου 2011

ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΣ, ΦΘΗΝΕΣ, ΠΟΙΟΤΙΚΕΣ

Αυτό θέλουν οι εργαζόμενοι, αυτό θέλει ο ελληνικός λαός,
και οι μόνοι που δεν θέλουν είναι οι μεγαλοκαπιταλιστες


Οι εργαζόμενοι στα ΜΜΜ
σπάνε την δικτατορία κυβέρνησης-καπιταλιστών
 κι έχουν την συμπαράσταση του δοκιμασμένου ελληνικού λαού

Η κυβέρνηση επιτίθεται κατά μέτωπο εναντίον των δημόσιων συγκοινωνιών και των εργαζομένων σε αυτές. Αφού εκβίασε να σταματήσουν οι κινητοποιήσεις για να γίνει διάλογος, χωρίς να κάνει τίποτε τέτοιο, κατεβάζει νομοσχέδιο-λαιμητόμο για το δημόσιο χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών και τα δικαιώματα των εργαζομένων σε αυτές. Με αυτό το νομοσχέδιο, ανοίγει ο δρόμος για την ιδιωτικοποίηση, αφού στο χώρο θα μπορούν να δραστηριοποιούνται και άλλες εταιρείες εκτός από τις δημόσιες. Και επιπλέον, οι δύο εταιρείες που θα προκύψουν από τη συγχώνευση, Ο.Σ.Υ. (λεωφορεία, τρόλεϊ) και ΣΤΑ.Σ.Υ. (ΗΣΑΠ, ΜΕΤΡΟ, ΤΡΑΜ), θα συμβάλλονται με εταιρείες παροχής υπηρεσιών, ενώ αν αποκλίνουν 10% από το αρχικό πλάνο των εσόδων-εξόδων τους, θα αναπροσαρμόζονται, προς τα κάτω βέβαια, οι συμβάσεις εργασίας, οι δαπάνες κ.λπ. 1.500 εργαζόμενοι υποχρεώνονται να μεταταχθούν αμέσως και οι υπόλοιποι καλούνται να διαπραγματευτούν τις συμβάσεις τους από μηδενική βάση, τη στιγμή που οι μισθοί τους έχουν ήδη μειωθεί 150-200 ευρώ το μήνα με τις πρόσφατες περικοπές. Η κρατική επιχορήγηση θα φτάνει μόνο το 40% του συνολικού κόστους λειτουργίας, και αυτό υπό όρους, ενώ ο ληστρικός δανεισμός από τις τράπεζες συνεχίζεται. Και οι καινούργιες εταιρείες, δηλαδή, θα είναι εξαρχής υποθηκευμένες στους τραπεζίτες. Την ίδια στιγμή, έχει ήδη τεθεί σε εφαρμογή η αύξηση των εισιτηρίων σε 1,20 ευρώ (για ένα μέσο) και 1,40 ευρώ (για 90 λεπτά διαδρομής). Δηλαδή, 40% αύξηση σε εποχές άγριας λιτότητας και φτώχειας.
Η κυβέρνηση απάντησε στον αγώνα των εργαζομένων με δικαστικές διώξεις, βγάζοντας τις απεργίες παράνομες. Οι εργαζόμενοι, όμως, αψήφησαν τις δικαστικές αποφάσεις και συνέχισαν τις απεργίες, σπάζοντας έτσι για πρώτη φορά τα τελευταία χρόνια την τρομοκρατία της ποινικοποίησης των εργατικών αγώνων.

Από την "εξυγίανση"  αυτό που θα κερδίσουμε
είναι να χαιρετήσουμε τις "δημόσιες" συγκοινωνίες
με νέες ακριβές υπηρεσίες"

Πίσω από αυτή την επίθεση βρίσκεται συγκεκριμένα το κατασκευαστικό κεφάλαιο, που έχει ιδιαίτερα συμφέροντα από την ιδιωτικοποίηση και τη λεηλασία των οδικών μεταφορών. Δεν διστάζει ακόμα και να διαλύσει τους σιδηροδρόμους της χώρας γι' αυτά τα συμφέροντα. Σχεδόν όλες οι γραμμές του ΟΣΕ, εκτός από τις δύο κεντρικές, Αθήνα-Θεσσαλονίκη και Αθήνα-Πάτρα, είναι πλέον εκτός λειτουργίας ή υπολειτουργούν. Υλικό και δίκτυο σύγχρονο, αξίας πολλών εκατομμυρίων ευρώ, σκουριάζει στις αποθήκες. Οι εφημερίδες και τα κανάλια, που ελέγχονται από το κατασκευαστικό κεφάλαιο, εξαπολύουν τις πιο λυσσαλέες επιθέσεις εναντίον των απεργών, με απειλές ακόμα και για απολύσεις. Το κεφάλαιο αυτό επιχειρεί, δηλαδή, να επιβάλλει τη δικτατορία του σε όποιον αντιστέκεται.
Παράλληλα, την τελευταία περίοδο, αναπτύσσεται, υπό το βάρος των ληστρικών αυξήσεων των διοδίων και των εισιτηρίων, το κίνημα άρνησης πληρωμής τους. Είναι πηγαία λαϊκή αντίδραση στο χαράτσωμα και την κοροϊδία των κατασκευαστών και των κυβερνήσεων τους και δεν έχει σχέση, π.χ. στα εισιτήρια, με «τζαμπατζήδες», που ήταν κυρίως λαθρομετανάστες. Και αυτό το κίνημα δυναμώνει συνέχεια, παρά τις κυβερνητικές απειλές.
Οι εργαζόμενοι στις συγκοινωνίες και μπορούν και πρέπει να κλιμακώσουν τον αγώνα τους με απεργία διαρκείας, ή με όποιο άλλο αποτελεσματικό τρόπο επιλέξουν οι ίδιοι, ώστε να φέρουν σε δύσκολη θέση κυβέρνηση και καπιταλιστές. Γι’ αυτό, βέβαια, χρειάζεται θέληση, συσπείρωση δυνάμεων και μια συνδικαλιστική ηγεσία που να εκπροσωπεί πραγματικά τους εργαζόμενους και όχι το κυβερνητικό κόμμα. Ο εργαζόμενος λαός είναι μαζί με τους απεργούς, όπως δείχνει το κίνημα άρνησης πληρωμής διοδίων και εισιτηρίων. Δεν υπάρχουν περιθώρια υποχώρησης. Οι εργαζόμενοι και η χώρα χρειάζονται συγκοινωνίες δημόσιες, φθηνές και ποιοτικές. Η κυβέρνηση θέλει να τις δώσει στα αρπακτικά του κεφαλαίου και να κάνει ακόμα πιο δυσβάσταχτη τη ζωή μας. Γι' αυτό όλοι τώρα πρέπει να βρεθούμε στο πλευρό των εργαζόμενων στις συγκοινωνίες.

Σ. Κρόκος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου