Δευτέρα, 12 Μαρτίου 2012

Τα ψέματα περί κρουαζιέρας και τα ναυάγια


Για το πολύνεκρο ναυάγιο του
Costa Concoria
ευθύνεται και η έλειψη συννενόησης
σ' ένα πολυεθνικό και
ανεκπαίδευτο πλήρωμα
Η κρουαζιέρα είναι ένας φτηνός μαζικός τουρισμός, όπου σε πλοία τέρατα στοιβάζονται από 2.000 έως 8.000 άνθρωποι, τουρίστες και πλήρωμα, και σε ελάχιστες μέρες διανύουν εκατοντάδες μίλια. Ανά 24ωρο κατεβαίνουν σε κάποιο λιμάνι, όπου μένουν από 2 έως 12 ώρες, δημιουργώντας την αυταπάτη στους μεν τουρίστες ότι βλέπουν πολλά μέρη, στους δε κατοίκους ότι θα κερδίσουν χρήματα από την κατανάλωση.
Στα χρήματα που πληρώνουν οι τουρίστες στον εφοπλιστή, συμπεριλαμβάνονται τα πάντα εντός του πλοίου. Ύπνος, τροφή, διασκέδαση, κινηματογράφος, θέατρο, εστιατόρια, μπαρ, πολυκαταστήματα, μεταφορικό μέσον για τις αποβιβάσεις (από ποδήλατα και μηχανάκια μέχρι αυτοκίνητα), ακόμα και ενθύμια από τα λιμάνια που περνούν και πολλά άλλα. Δηλαδή, μια τεχνητή πόλη εντός του πλοίου.
Στη χώρα μας, το κέρδος που αφήνουν οι κρουαζιέρες είναι 3,95 ευρώ το άτομο για τα χωρίς κοινοτική σημαία πλοία (και αυτό θα καταργηθεί εντός του 2012), ελάχιστα χρήματα για τους καβοδέτες και, από την άλλη, μόλυνση της ατμόσφαιρας, της θάλασσας και των χωματερών κάθε λιμανιού, από τα απόβλητα και τα σκουπίδια τόσων χιλιάδων ανθρώπων.
Το μοναδικό συμφέρον το οποίο είχε η χώρα μας έως τώρα ήταν η απασχόληση χιλιάδων Ελλήνων ναυτικών, εξαιτίας του καμποτάζ, το οποίο όμως καταργήθηκε. Τα πληρώματα τώρα πια αποτελούνται από φτηνούς ανειδίκευτους «ναυτικούς», που μιλούν ο καθένας τη γλώσσα του, αλλά υποκλίνονται βαθιά.
Πρόσφατα προσάραξε το COSTA CONCORDIA στην Ιταλία, με 32 νεκρούς και αγνοούμενους, αριθμός που δεν δικαιολογείται για το σημείο όπου βρίσκεται το πλοίο. Από τα πρώτα συμπεράσματα των ειδικών, ευθύνες καταλογίζονται στον καπετάνιο, αλλά και στην ασυνεννοησία του πληρώματος (σύμφωνα με μαρτυρίες επιβαινόντων, δεν μιλούσαν άλλη γλώσσα εκτός της μητρικής τους) και στο ότι ήσαν ανεκπαίδευτοι για τέτοια περιστατικά.
Στο ναυάγιο του SEA DIAMOND στη Σαντορίνη, μια από τις αιτίες της βύθισης του ήταν η ασυνεννοησία του επίσης ανεκπαίδευτου προσωπικού, που δεν καταλάβαιναν ελληνικά ή αγγλικά για να υπακούσουν στις εντολές των αξιωματικών κατά τους χειρισμούς.
Η κρουαζιέρα ωφελεί μόνο τον εφοπλιστή και ζημιώνει τη χώρα, φορτώνοντας τη σκουπίδια και υποχρεώσεις. Ο τουρισμός δεν μπορεί να αντικαταστήσει τη βιομηχανία. Χωρίς βιομηχανία, στηριγμένοι στις υπηρεσίες και μόνο, δεν μπορούμε παρά να είμαστε επαίτες.

Χρήστος Χατζής

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου