Τετάρτη 12 Ιανουαρίου 2011

ΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΣΤΑ ΜΕΣΑ ΜΑΖΙΚΗΣ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΕΧΟΥΝ ΔΙΚΙΟ

Από την «εξυγίανση» των συγκοινωνιών το μόνο που θα «κερδίσει» ο λαός είναι χειρότερες υπηρεσίες και πανάκριβα εισητήρια

Η κυβέρνηση επιτίθεται κατά μέτωπο στις δημόσιες συγκοινωνίες και τους εργαζόμενους σε αυτές, με απώτερο σκοπό να τις συρρικνώσει, να διαλύσει εργατικά δικαιώματα και μισθούς και να τις παραδώσει στο τέλος στο ιδιωτικό κεφάλαιο. Κατ' αρχάς, σχεδιάζει να περικόψει και άλλο τους μισθούς των εργαζομένων, που ήδη έχουν υποστεί μείωση 8% με τα μέτρα της περασμένης άνοιξης. Οι τωρινές μειώσεις μισθών μπορεί να φθάσουν από 25% έως και 40%. Και έπειτα, σχεδιάζονται:
             Η μετάταξη 2.000 εργαζομένων που θα κριθούν υπεράριθμοι, με τα κριτήρια της κυβέρνησης βέβαια, σε άλλες υπηρεσίες.
             Η μείωση κατά 20% της κρατικής επιχορήγησης (από το 70% των γενικών εσόδων στο 50%), με φυσική συνέπεια τη συρρίκνωση των δρομολογίων, ιδιαίτερα στις εργατικές συνοικίες, και τη χειροτέρευση του επιπέδου λειτουργίας. Τα χρήματα της επιχορήγησης είναι στην ουσία δάνεια των τραπεζών, που ένα μέρος επιστρέφει αμέσως για τοκοχρεολύσια, όπως έγινε με την τελευταία επιχορήγηση προς τον ΟΑΣΑ. 30.000.000 ευρώ επιστράφηκαν αμέσως σαν τόκοι στη συμμορία των 5 τραπεζών που ελέγχουν τη χώρα (Εθνική, Εμπορική, Eurobank, Alpha Bank. Πειραιώς).
             Κάθε κατασκευαστικό έργο σχετικό με τις αστικές συγκοινωνίες περιέρχεται στην ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ των γνωστών μεγαλοεργολάβων. Οι δημόσιες συγκοινωνίες δένονται, δηλαδή, στη ληστρική μέγγενη της άλλης μεγάλης συμμορίας του μεγάλου κεφαλαίου.
             Η αύξηση εισιτηρίων έως 40% στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας και η ακόμα μεγαλύτερη αύξηση στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης και τα τρένα, καθώς και η είσοδος ιδιωτών στο σύστημα είσπραξης τους.
             Η συγχώνευση των εταιρειών σε δύο (μία για λεωφορεία και τρόλεϊ και μία για ΤΡΑΜ, ΜΕΤΡΟ και προαστιακό) και η υπαγωγή όλων των μέσων σε ένα μητροπολιτικό φορέα μαζί με το ιδιωτικό ΚΤΕΛ είναι τα πρώτα βήματα για την κατάργηση κάθε έννοιας συλλογικών συμβάσεων και την ιδιωτικοποίηση.
Η κυβέρνηση έχει ξεκινήσει ήδη το πείραμα με τον ΟΣΕ, όπου κόπηκαν 9 δρομολόγια (της Νότιας Πελοποννήσου, αλλά ακόμα και το Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη), μετατάσσονται υπό την απειλή της απόλυσης 2.000 εργαζόμενοι, διπλασιάζεται η τιμή των εισιτηρίων, καταργούνται βασικά εργατικά δικαιώματα. Είναι η πλέον βάρβαρη επίθεση που έχει εξαπολύσει ποτέ κυβέρνηση σε βάρος των δημόσιων μεταφορών. Οι εργαζόμενοι βρίσκονται ήδη σε κινητοποιήσεις, με συνεχείς στάσεις εργασίας KOL απεργίες. Στον ΟΣΕ έχει καταληφθεί το κεντρικό κτίριο στην Αθήνα.
Είναι ανάγκη να απαντηθεί η προπαγάνδα του Τύπου των καπιταλιστών για υψηλόμισθους εργαζόμενους. Όσοι παίρνουν υψηλούς μισθούς και είναι βολεμένοι σε θέσεις είναι είτε οι διοικήσεις-εργοδότες είτε ο κομματικός στρατός των αστικών κομμάτων. Ο αγώνας πρέπει να είναι ενιαίος, να στηρίζεται στη βάση και να κλιμακωθεί άμεσα. Το ενιαίο συντονιστικό των Δ.Σ. των σωματείων πρέπει να στηρίζεται στις αποφάσεις των συνελεύσεων και να δίνει σε αυτές λόγο και όχι να αποφασίζει αυθαίρετα για το σταμάτημα των κινητοποιήσεων. Η κυβέρνηση, μέσω των διοικήσεων των εταιρειών, εξαπέλυσε διωγμό δικαστικών διώξεων ακόμα και για απεργίες που δεν έχουν κηρυχθεί οριστικά. Η πρόκληση δεν πρέπει να μείνει αναπάντητη. Οι αποφάσεις για παράνομες και καταχρηστικές απεργίες να τριφτούν στα μούτρα της κυβέρνησης και των καπιταλιστών. Όλοι τώρα στο πλευρό των εργαζόμενων στις συγκοινωνίες. Ο αγώνας τους είναι και δικός μας.

Σ. Κρόκος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου