Πέμπτη, 21 Ιουνίου 2012

Τόσα κονομάνε οι δουλέμποροι για να μας γεμίζουν λαθρομετανάστες

Οι ελληνικές αρχές ασφαλείας
γνωρίζουν πλέον το πως λειτουργεί το
 κύκλωμα διακίνησης λαθρομεταναστών
σε διεθνές επίπεδο.
Ιραν, Τουρκία και μετά Ελλάδα,
είναι ο δρόμος που ακολουθείται..
Οργανωμένο κύκλωμα με «άκρες» σε ναυτιλιακές εταιρείες «εξάγουν» τα χρήματα που εισπράττουν οι δουλέμποροι από τη διακίνηση δεκάδων χιλιάδων λαθρομεταναστών κάθε χρόνο. Το ύψος του ποσού που έχει διακινηθεί τα τελευταία χρόνια μέσω των συγκεκριμένων εταιρειών, ανέρχεται σε πολλά δις ευρώ, κάποιοι δε τα υπολογίζουν να ξεπερνούν τα 20 δις.
Οι ναυτιλιακές που πολλές φορές είναι βιτρίνα των μαφιών που αναπτύσσονται στα κράτη της Νοτιοανατολικής Ασίας, παίρνουν ένα σεβαστό ποσοστό επί του ποσού που βγάζουν έξω από τη χώρα μας.

Το σύστημα μεταφοράς των χρημάτων είχε αποκαλύψει στις αρμόδιες ελληνικές αρχές υπάλληλος της πρεσβείας του Πακιστάν, ο οποίος δέχτηκε απειλές κατά της ζωής του, γιατί δεν έκανε τα «στραβά μάτια» στα διάφορα έγγραφα που ζητούσαν οι δουλέμποροι. Ο ίδιος δεν πτοήθηκε και παρέδωσε στις ελληνικές εταιρείες πλήρη κατάλογο με ονόματα ατόμων μεταξύ των οποίων και Ελλήνων υπηκόων, που κατέχουν σημαντικές θέσεις στον κρατικό μηχανισμό και αποτελούν γρανάζια του συγκεκριμένου κυκλώματος.

Σε γραπτή αναφορά του, αναφερόταν λεπτομερώς και στον τρόπο που διακινούνταν τα παράνομα χρήματα και το πού κατέληγαν.


Αρχικά, προσπάθησαν να παρακάμψουν τις τράπεζες και να στείλουν χρήματα στο εξωτερικό μέσω των γνωστών εταιρειών εξυπηρέτησης αλλοδαπών Western Union και Money Gram, οι οποίες όμως ελέγχονται και δεν μπορούν να διακινήσουν συνάλλαγμα χωρίς παραστατικά. Έτσι, το κύκλωμα άρχισε να στέλνει χρήματα στο Πακιστάν και στο Μπαγκλαντές, στην Ινδία κ.α., με «βαποράκια».

Τα ποσά έφταναν μέχρι τα 100.000 δολάρια ή ευρώ. Επειδή όμως, αρκετές φορές, οι μεταφορείς πιάστηκαν και τα χρήματα που είχαν πάνω τους κατασχέθηκαν εφευρέθηκε η λύση των ναυτιλιακών εταιρειών. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα χρήματα που καταλήγουν στις χώρες προέλευσης των λαθρομεταναστών, αμέσως μετατρέπονται στο τοπικό νόμισμα με αντιστοιχία πολλαπλάσια της επίσημης. Αν και τον τελευταίο καιρό, λόγω της οικονομικής κρίσης οι τιμές για να έλθει κάποιος αλλοδαπός παράνομα στην Ελλάδα έχει πέσει κατά πολύ, φτάνοντας και τα 3000 ευρώ από τα 6000 που ήταν πριν, εν τούτοις η κίνηση παραμένει σε υψηλά επίπεδα.

Συνήθως, η διακίνηση γίνεται με τον εξής τρόπο: ο λαθρομετανάστης ζητάει βίζα από την πρεσβεία του Ιράν στη χώρα του για καθαρά θρησκευτικούς λόγους. Μόλις φτάσει σε ιρανικό έδαφος, τον παραλαμβάνει ο δουλέμπορος ο οποίος του παίρνει το διαβατήριο, για να μην μπορεί να γυρίσει πίσω και να τον εκβιάζει σε περίπτωση που δεν αποπληρώσει στο ακέραιο το τίμημα της μεταφοράς του..

Μετά με τις ευλογίες της ΜΙΤ, της τουρκικής υπηρεσίας πληροφοριών, περνάει στην Τουρκία και καταλήγει σε κάποια παραλία της Μικράς Ασίας ή τώρα στην Κωνσταντινούπολη. Από εκεί, με τον γνωστό τρόπο και λόγω της πολιτικής των «ανοικτών συνόρων» που ακλουθούν στην πράξη οι κυβερνήσεις των τελευταίων 20 ετών, εισέρχονται στο ελληνικό έδαφος.

Όταν μετά τα πολλά καταλήγουν στην Αθήνα ή σε κάποιο άλλο αστικό κέντρο, ‘φυλακίζονται» σε απομονωμένα σπίτια και εξαναγκάζονται να εργάζονται, έως ότου εξοφλήσουν τα έξοδα μεταφοράς με περίσσιο τόκο.

Αν δεν γίνει αυτό, τότε οι παράνομοι μετανάστες κρατούνται όμηροι ακόμη και για δύο-τρία χρόνια ενώ δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που κακοποιούνται από τους συμπατριώτες τους. Εφόσον τελικά απελευθερωθούν, πηγαίνουν στις αρμόδιες αρχές και ζητούν πολιτικό άσυλο, είτε υποβάλλουν αίτημα επιστροφής στην πατρίδα τους, παίρνουν ένα μήνα προθεσμία και μετά εξαφανίζονται. Ακολούθως, σχεδόν όλοι τους πάνε στην πρεσβεία της χώρας τους, δηλώνουν απώλεια του διαβατηρίου τους και βγάζουν νέο. Τελευταία πάντως, άλλα κυκλώματα εκμεταλλευόμενα τα ‘παραθυράκια» του νομοθετικού εκτρώματος Ραγκούση, μετακαλούν στο όνομα της οικογενειακής συνένωσης υποτιθέμενους συγγενείς τους.

Το κόλπο έγκειται στη φορολογική δήλωση που αν φτάνει το ποσό των 12.000 ευρώ τους επιτρέπει να φέρουν στη χώρα μας φερόμενους ως οικείους τους, οι οποίοι αντί να υφίστανται ταλαιπωρία στη διάρκεια του ταξιδιού τους στη χώρα μας, παίρνουν ένα αεροπλάνο και έρχονται με όλες τις νόμιμες διαδικασίες. Η ταρίφα γι' αυτό το ταξίδι ανέρχεται σε περίπου 3000 ευρώ, ένα τμήμα του οποίου καταβάλλει ο λαθρομετανάστης στην πατρίδα του. Τα υπόλοιπα, τα καταβάλλει, όταν πιάσει κάποια παράνομη εργασία. Μέχρι τότε στερείται του διαβατηρίου του, ενώ δεν είναι λίγες οι φορές που Ασιάτες κλέβουν με τη χρήση βίας κινητό και διαβατήριο από συμπατριώτες τους και στη συνέχεια τους εκβιάζουν, ζητώντας τους ως και 500 ευρώ, προκειμένου να τα δώσουν πίσω.

Το πρόβλημα εδώ είναι η αδιαφορία με την οποία η ελληνική Πολιτεία αντιμετωπίζει τις εκατοντάδες καταγγελίες τριτοκοσμικών για την εκμετάλλευση τους από τα κυκλώματα δουλεμπόρων αλλά και του τρόπου που εισέρχονται στη χώρα μας. Και βέβαια το ρόλο που παίζουν στην διακίνηση των λαθρομεταναστών αστυνομικοί και άλλοι κρατικοί υπάλληλοι...

Γιώργος Φράγκος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου