Τρίτη, 8 Μαΐου 2012

Η μεγάλη ληστεία των διοδίων

Τα έργα δεν τελειώνουν ποτέ και
η καταλήστευση των οδηγών
συνεχίζεται
Τα έργα στις εθνικές οδούς έχουν βαλτώσει λόγω της κρίσης. Από τους πέντε βασικούς αυτοκινητόδρομους, προχωράει μόνο ένας. Παρ' όλα αυτά, η συμμορία των εργολάβων βρίσκει τρόπους να συνεχίζει τη ληστεία των οδηγών, των πολιτών της χώρας δηλαδή, και μάλιστα επαυξημένη. Και το κάνει με δύο τρόπους: και με την απ' ευθείας αύξηση των διοδίων, που έγινε πριν από λίγο καιρό, και με τη «σύμπτυξη» τους.

Απ' τη στιγμή, δηλαδή, που για ημιτελή τμήματα δρόμων δεν εισπράττονται διόδια, «συμπτύσσουν» τα ανενεργά διόδια με τα υπάρχοντα και εισπράττουν στην ουσία χρήματα και για τα τμήματα των δρόμων που δεν έχουν τελειώσει. Το ομολογουμένως σατανικό αυτό εφεύρημα περιλαμβάνεται στο νομοσχέδιο που κατέθεσε ο υπάλληλος των εργολάβων Ρέππας στη Βουλή, μαζί με την ποινικοποίηση του κινήματος κατά της πληρωμής των διοδίων. Οποιαδήποτε παρεμπόδιση πληρωμής διοδίων, ή κατάληψη σταθμού διοδίων ή οδοστρώματος θα διώκεται με ποινή φυλάκισης τρεις έως έξι μήνες. Η απόλυτη δικτατορία των εργολάβων, δηλαδή.

Την ίδια στιγμή, το κόστος ταξιδιού με αυτοκίνητο στις ελληνικές εθνικές οδούς είναι πιο δυσβάσταχτο και απ' ότι με αεροπλάνο. Ένα πηγαινέλα Αθήνα-Θεσσαλονίκη στοιχίζει 250 ευρώ λόγω ακριβής βενζίνης και διοδίων, ενώ το ίδιο ταξίδι με αεροπλάνο μπορεί να γίνει ακόμα και με τα μισά. Η κίνηση στις εθνικές οδούς έχει μειωθεί κατά 53% τα δυο τελευταία χρόνια.

Για να επιβάλουν την ιδιότυπη δικτατορία τους, οι εργολάβοι έχουν αχρηστεύσει το πλέον χρήσιμο και οικονομικό συγκοινωνιακό μέσο, το σιδηρόδρομο. Οι δρόμοι που φτιάχνουν δεν τελειώνουν ποτέ και το δυσβάσταχτο κόστος τους επιβαρύνει και τους εργαζόμενους και την οικονομία, με τις αυξημένες τιμές μεταφοράς των προϊόντων. Ενώ οι περισσότερες θέσεις εργασίας στα έργα αυτά δεν προορίζονται για Έλληνες εργαζόμενους.

Για να ανακουφιστούν οι εργαζόμενοι και για να ανορθωθεί η οικονομία της χώρας, πρέπει να απαλλαγούμε απ' αυτές τις βδέλλες. Να καταργηθούν τα διόδια! Να φύγουν οι εργολάβοι απ' την κατασκευή των έργων, αφού επιστρέψουν όλα τα χρήματα που στην ουσία έχουν κλέψει! Η ανάληψη των έργων από το δημόσιο, με διαφανείς διαδικασίες, φθηνή τραπεζική πίστωση και προτεραιότητα στην πρόσληψη Ελλήνων ανέργων πρέπει να είναι μέσα στους άμεσους στόχους και τα καθήκοντα του ελληνικού εργατικού κινήματος
Σωτήρης Κρόκος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου